شناسهٔ خبر: 110913 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

افتتاح قرارگاه مرکزی حمل و نقل جاده‌ای ستاد اربعین حسینی

جلسه طی مراسمی با حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، قرارگاه مرکزی جاده‌ای ستاد اربعین حسینی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی و معاون وزیر راه و شهرسازی، قرارگاه مرکزی جاده‌ای ستاد اربعین حسینی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح شد.

شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی، با تقدیر از خدمات و اقدامات انجام شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز مرزهای چهارگانه تردد زائران اربعین حسینی، گفت: با تأکید وزیر راه و شهرسازی در زمینه برگزاری هرچه بهتر و مطلوب تر مراسم اربعین حسینی در سال جاری، کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی از دو ماه قبل تشکیل و نشست‌های کاری و هماهنگی با سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

وی افزود : دراین راستا، تشکیل قرارگاه‌های مرکزی در ستاد سازمان‌ها و قرارگاه‌های عملیاتی در پایانه‌های مرزی به تصویب رسید و امروز شاهد افتتاح قرارگاه مرکزی کمیته حمل و نقل جاده‌ای هستیم.

افندی‌زاده با بیان این که نگاه دولت و وزارت راه و شهرسازی درباره مراسم اربعین، عملیاتی است، تأکید کرد: با توجه به این که بخش اعظم جابه‌جایی‌ها توسط ناوگان جاده‌ای انجام می‌شود، قرارگاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌بایست از مساعدت و همراهی ناوگان در اختیار سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها به منظور تأمین ناوگان مورد نیاز به ویژه در شرایط اوج تردد زائران از مرزها، بهره‌گیری کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده به مسئولان، عموم هم وطنان و شاغلان بخش حمل و نقل جاده‌ای، اظهار کرد: لازم است گزارش همه پروژه‌های انجام شده مستندسازی و به صورت تصویری و گرافیکی تهیه و منتشر شود.

آماده سازی زیرساخت های لازم برای افزایش تردد زائران

داریوش امانی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با بیان این که تمامی توان و ظرفیت بخش حمل و نقل جاده‌ای در جابه‌جایی مطلوب زائران اربعین حسینی در سال جاری به کارگرفته می‌شود، گفت: این سازمان تجربه خوبی از سال‌های قبل دارد و با شناسایی مشکلات و چالش‌ها، از سال گذشته نسبت به برطرف شدن این مشکلات و تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در پایانه های مرزی از جمله عملیات راهداری و رفع نقاط پرحادثه، افزایش ظرفیت ترددها در پایانه‌های مرزی، سامانه‌های پهبادی و دوربین‌های نظارتی، اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی تردد زائران خارجی از مرزهای شرقی کشور، بهسازی و تکمیل عملیات عمرانی در پایانه‌های مرزی، محوطه‌سازی و سایر امکانات مورد نیاز به انجام رسیده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد:‌ در پایانه‌های مرزی مدیر عملیاتی و میدانی از سوی ستاد اربعین حسینی تعیین شود و هماهنگی‌های لازم با مدیران سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های حاضر در مرزها به نحو مطلوبی انجام شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در حاشیه این مراسم، افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی و سایر مسئولان و مدیران حاضر در این مراسم، از مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بازدید کردند و از ساختار تشکیلاتی طرح حمل و نقل زائران اربعین حسینی در این سازمان رونمایی شد.