شناسهٔ خبر: 110966 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان عنوان کرد؛

سامانه ۱۴۱ آماده خدمات رسانی به کاربران جاده ای

سامانه 141 آماده خدمات رسانی به کاربران جاده ای راهداری و حمل و نقل جاده ای بعنوان یکی از متولیان مهم تردد ایمن و روان در جاده های برون شهری نقش مهمی در ارائه خدمات به کاربران جاده ای دارد.

مرکز مدیریت راه های استان هرمزگان با نصب و راه اندازی سامانه های هوشمند جاده ای و پاسخگویی و ارائه خدمات به کاربران جاده ای ، نقش مهمی در ایجاد تردد ایمن و روان در جاده های برون شهری دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان ، عباس شرفی با اشاره به مطلب فوق، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آذر ماه ۱۳۸۷ اقدام به راه اندازی سامانه ۱۴۱ با هدف بهینه سازی و بهره برداری از راه های کشور نمود و در حال حاضر نیز بصورت شبانه روزی علاوه بر تلفن گویای ۱۴۱ و سرشماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱و اپلیکیشن ۱۴۱ از دیگر راههای ارتباطی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

وی ادامه داد: اپراتور های سالن عملیات ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی کاربران جاده ای از طریق سامانه گویا ۱۴۱ می باشند که پس از دریافت اطلاعات، اقدام به ثبت و ارسال پیامک به کاربر تماس گیرنده و اطلاع رسانی به مسئولین مربوطه می کنند.

شرفی ضمن تشریح نوع مشکلات مطروحه توسط مخاطبان سامانه هوشمند ۱۴۱ تأکید کرد: بخش عمده اطلاعات دریافتی از کاربران جاده ای شامل مشکلات مشاهده شده جاده ای (چاله، خرابی آسفالت، خاموشی روشنایی و ...) ، رسیدگی به شکایات و مطالبات رانندگان در حوزه حمل و نقل کالا و بار (عدم صدور بارنامه ، کرایه مازاد، عدم تخلیه بار و ...)، شکایات در حوزه حمل و نقل مسافر (تأخیر در حرکت ، توقف بیش از حد ، دریافت کرایه خارج از عرف و ...)، اعلام مسافت مبدأ و مقصد درخواستی و ارائه بهترین مسیر برای سفر و شکایات در حوزه حریم راه ( تجاوز به حریم راه، ایجاد ترافیک توسط دست فروشان و ...) بوده است.

مدیر کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با اشاره به سایر خدمات مرکز مدیریت راه ها در سامانه ۱۴۱ عنوان کرد: اطلاع رسانی درخصوص کارگاه های جاده ای و محدودیت ها یا مسیر جایگزین جهت تردد روان، پیش بینی هواشناسی محورها و اطلاع رسانی به تیم های گشت راهداری مبنی بر آماده باش در محورهای مواصلاتی، گزارش هواشناسی هنگام بارش باران، تگرگ و مه و اطلاع رسانی در بازه زمانی ۲ ساعته از شرایط جوی محورها جهت خدمت رسانی به هموطنان در حال تردد در محورها، اعلام وضعیت ترافیکی بر اساس تصاویر دریافتی از سامانه های نظارت تصویری و گزارشات رسیده از همکاران راهداری از جمله خدمات این مرکز است.

شرفی ضمن اشاره به تماسهای مرکز ۱۴۱ گفت: در هر ماه بصورت متوسط۲۷ هزار تماس دریافتی از کاربران جاده ای با سامانه گویای ۱۴۱ ثبت می گردد که بطور متوسط ۱۲۰۰ تماس به کارشناسان استانی در هرماه ارجاع و پاسخ داده شده است. درخاتمه شرفی از کاربران جاده ای تقاضا نمود در صورت مشاهده هرگونه مشکل در خصوص موضوعات مربوط به حوزه راه و حمل و نقل با تماس با این شماره ما را در انجام خدمات به آن عزیزان یاری نمایند.