شناسهٔ خبر: 110983 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از اعزام حجاج ۱۴۰۱؛

انجام چهار پرواز در سومین روز اعزام زائران بیت‌الله الحرام از سه فرودگاه بین المللی کشور / تعداد پروازهای حج به ۱۴ فروند می رسد

گزارش تصویری بدرقه-حجاج شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در سومین روز اعزام، از فرودگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان، فرودگاه‌ بین المللی امام خمینی (ره) و فرودگاه شهید آیت الله مدنی تبریز به مدینه منوره انجام می شود.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با ۲۴ خرداد ماه عملیات رفت زائران بیت الله الحرام از سه ایستگاه پروازی تهران، کرمان و تبریز با ۴ پرواز در حال انجام است.

در سومین روز از اعزام زائران بیت الله الحرام دو پرواز از فرودگاه شهید آیت الله مدنی تبریز انجام خواهد شد که اولین پرواز در ۳:۴۰ بامداد امروز به شماره پرواز ۱۶۰۰ اعزام شد و پرواز بعدی اعزام زائران از این شهر در ساعت ۱۹:۲۰ دقیقه شامگاه سه شنبه از فرودگاه شهید مدنی با شماره پرواز ۱۶۰۴ به سوی مدینه پرواز خواهد کرد.

پرواز بعدی از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی( ره) در ساعت ۴:۵۰  بامداد به شماره پرواز ۱۶۰۶ به مقصد مدینه اعزام شد.

 سومین پرواز اعزام زائران بیت الله الحرام از فرودگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان به شماره پرواز ۱۶۱۰ امروز ساعت شش و چهل دقیقه صبح به مقصد مدینه پرواز کرد.

گفتنی است پس از دوسال انتظار از روز گذشته زائران بیت الله الحرام عازم سرزمین وحی شدند. بنابر گفته مسئولان ذی ربط تعداد زائران خانه خدا امسال ۳۹ هزار و ۶۲۰ نفر اعلام شده است که با شرط سنی زیر ۶۵ سال به این سفر معنوی اعزام می شوند.

فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، اهواز، ساری، یزد، کرمان، اردبیل، تبریز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان ، شیراز، زنجان و همدان آماده پذیرش و اعزام زائران خانه خدا به عربستان هستند و عملیات حج امسال طی ۳۷ روز از ۲۲ خرداد از سه شهر کرمان ،تهران و تبریز آغاز شده و در تاریخ ۱۲ تیر ماه به پایان خواهد رسید و عملیات برگشت نیز طی ۱۶ روز از ۲۳ تیرماه آغاز و در تاریخ ۸ مرداد ماه به پایان می رسد.

به گفته شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تعداد پروازهای رفت و برگشت حجاج در مجموع ۳۱۶ پرواز خواهد بود که توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) انجام خواهد شد.

شایان ذکر است؛ فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز بیشترین تعداد پرواز و اعزام و پذیرش زائر را خواهند داشت.