شناسهٔ خبر: 110999 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

عملیات احداث ۵ هزار واحد مسکونی در استان ایلام آغاز شد

علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام با اشاره به اینکه سهم این استان از نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد است، از آغاز عملیات احداث ۵ هزار واحد مسکونی در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره عملیات احداث ۵ هزار واحد مسکونی در استان ایلام گفت: عملیات احداث این واحدها شامل پروژه واقع در بلوار دانشجو شهر ایلام با مساحت چهار هزار و ۶۹۹‌ متر مربع و زیربنای ۲۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع در ۹ طبقه انجام خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: نهضت ملی مسکن در سطح کشور یک اقدام جهادگونه بوده و همه باید تلاش کنیم در این راه موفق عمل کنیم.
وی افزود: برای پیشرفت در اجرای این‌کار بزرگ باید از حوزه سازمانی بیرون آمده و به طور ملموس نیازمندی‌های مردم را در این بخش احصا و جبران کنیم‌.
فخاری طرح نهضت ملی مسکن را یکی از اقدامات دولت برای کنترل قیمت زمین و مسکن اعلام کرد و گفت: با توجه به تجاربی که از طرح مسکن مهر و اقدام ملی مسکن به دست آمده امیدواریم بتوانیم با سرعت و دقت واحدهای مسکونی را به متقاضیان تحویل دهیم.
وی خواستار توجه به بخش خصوصی در احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شد و گفت: توجه به بخش خصوصی در اولویت اول برای تولید مسکن از لحاظ بافت فرسوده و بازآفرینی باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن،‌ فخاری، ماده ۱۰ و ۱۲ قانون جهش تولید مسکن را راهکاری برای رفع چالش تامین زمین در کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس این ۲ بند قانونی دستگاه‌های اجرایی و حتی بخش خصوصی که در سال‌های گذشته زمین در اختیار گرفته‌ اما تاکنون هیچ برنامه‌ای برای استفاده از آن نداشته‌اند باید این زمین بدون استفاده را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند.