شناسهٔ خبر: 111130 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد؛

ابراز امیدواری برای اتمام پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در سال ۱۴۰۲/ ادامه عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران در ۶ جبهه

بازدید دکتر خادمی از پروژه های رزن 1 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابراز امیدواری کرد پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صبح امروز در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان، درباره پروژه‌های مختلف این شرکت که امروز مورد بازدید یا افتتاح توسط وزیر راه و شهرسازی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: یکی از این پروژه‌ها آزادراه کنارگذر شرق اصفهان است که یکی از مهم‌ترین آزادراه‌های ما و بخشی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور به شمار می‌رود.

به گفته وی، طول این آزادراه ۹۳ کیلومتر است که ۶۳ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و ۳۰ کیلومتر دیگر آن باقی مانده که قسمت جنوبی آزادراه و بخش اتصال به آزادراه اصفهان به شیراز را شامل می‌شود که با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال ساخت است و امیدواریم بتوانیم طی سال جاری و سال ۱۴۰۲ آن را به اتمام برسانیم.

وی افزود: امیدواریم پس از بهره‌برداری، امکان تردد خودروهایی که از سمت شیراز و بوشهر به سمت اصفهان می‌آیند، بدون نیاز به ورود به شهر اصفهان، به سمت تهران و شمال کشور فراهم شود.

خادمی درباره دیگر پروژه‌ای که امروز وزیر راه و شهرسازی از روند پییشرفت آن بازدید می‌کند، گفت: پروژه دیگر بازدید از روند اجرایی قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران است که ما در طول ۱۵۰ کیلومتر و در ۶ جبهه کاری در حال انجام عملیات‌های مختلف آن هستیم و نزدیک به ۱۱۰۰ نفر در این پروژه الان فعال هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: با توجه به اینکه برای تامین اعتبار آن از فاینانس استفاده می‌کنیم، نیازمند همراهی بیشتر سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد هستیم. البته مرحله اول فاینانس آن انجام شده و کار هم در حال اجراست اما برای مراحل بعدی فاینانس هم نیاز به کمک این نهادها داریم.