شناسهٔ خبر: 111206 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد در برخی استان‌ها/ کاهش کیفیت هوا در اغلب مناطق کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد در برخی از استان‌ها و افزایش سرعت وزش باد در نوار مرزی غرب کشور و وقوع پدیده گرد و غبار در این مناطق خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: برای امروز،‌ شنبه، ۲۸ خرداد ماه‌، در ارتفاعات مرکزی، ارتفاعات شرقی هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از گیلان و غرب مازندران، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم. 

وی این شرایط را برای فردا، یکشنبه، در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شمال شرق و بخش‌هایی از گیلان و غرب مازندران پایدار خواند و عنوان کرد: بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود و تا اواسط هفته در مناطق مذکور ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش سرعت وزش باد در نوار مرزی غرب کشور خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد در نوار مرزی غرب کشور پدیده گرد و غبار را برای کرمانشاه،‌ ایلام و خوزستان شاهد هستیم. 

گودرزی با بیان اینکه از امروز تا روز سه‌شنبه برای مناطقی در شمال شرق،‌ شرق به ویژه منطقه زابل، جنوب شرق، بخش‌هایی از سمنان و شمال اصفهان وزش بادهای شدید را پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: علاوه بر مناطق مذکور برای روز دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش بادهای به نسبت شدید و خیزش گرد و خاک را در مناطق مستعد خواهیم داشت که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

به گفته وی طی سه روز آینده دریای عمان نیز مواج است. 

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران در روز شنبه، ۲۸ خرداد ماه را صاف اعلام کرد و گفت: پایتخت در برخی ساعات وزش باد را تجربه خواهد کرد و بیشینه دما در تهران به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.