شناسهٔ خبر: 111272 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین کمیسیون ایمنی راه های خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ مطرح شد؛

طرح آماده باش دستگاه های خدمت رسان در تابستان امسال

دومین کمیسیون ایمنی خراسان جنوبی.jpg در دومین کمیسیون ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ بر آمادگی ویژه دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون برای شروع سفرهای تابستانی تاکید شد.


به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، عباس زاده معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خراسان جنوبی و رئیس کمیسیون ایمنی راه های استان آمار تصادفات را نگران کننده توصیف کرد و از دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون خواست با وجود اقدامات موثر قبلی، تمهیدات و برنامه های یکساله خود را در جهت کاهش آمار تصادفات ارائه کنند.
عباس زاده در ادامه گفت: با تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها و آغاز سفرهای تابستانی باید سعی کنیم تا حداکثر بهره برداری در کنترل ترددها را داشته  تا کمترین آسیب‌ها را در جاده‌های استان شاهد باشیم که این موضوع نیازمند هم افزایی و اجرای طرح عملیات ویژه تابستانی با مشارکت حداکثری دستگاه ها برای خدمات رسانی مناسب را می طلبد.
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به بحث فرهنگسازی ترافیکی در بین خانواده‌ها تصریح کرد: همراهی صدا و سیما در نشر موضوعات فرهنگی تاثیر به سزایی خواهد داشت.
عباس زاده اجرای مواردی همچون ایجاد شیب شیروانی را راهکاری موثر در کاهش شدت سوانح دانست و ادامه داد : برای ارتقاء ایمنی جاده ها باید اولویت بندی برای رفع نقاط حادثه خیز استان داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات اساسی در بخش جاده ها را شناسایی و در رفع آنها تلاش کنیم.
همچنین در این جلسه مقرر شد تا با مشارکت دهیاران طرح های ایمنی در مناطق روستایی با جدیت بیشتر پیگیری شود.
اسداله جلال زاده دبیر کمیسیون ایمنی راه های استان نیز با ارائه گزارش از روند پیگیری مصوبات کمیسون، از دستگاه های عضو خواست تا در موعد مقرر گزارشات درخواست شده را به دبیرخانه کمیسیون ارائه دهند.
وی خاطر نشان کرد: همکاری همه دستگاه ها در این زمینه بسیار مهم است و استفاده از ظرفیت تمام ارگان ها امکان خدمات بیشتر را در استان فراهم می کند. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم گفت: پارسال ۸۳ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی در محورهای استان انجام شده است.

جلال زاده افزود: محور طبس - یزد و طبس - اصفهان در اولویت احداث و توسعه استراحتگاه است.طرح آماده باش دستگاه های خدمت رسان در تابستان امسال