شناسهٔ خبر: 111286 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی خبر داد:

رشد بیش از ۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه تبریز

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آمار اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشدی ۶۱ درصدی برخوردار است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آمار اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشدی ۶۱ درصدی برخوردار است.

آذری اظهار کرد: طبق اعلام " گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران" در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد مسافر جابجا شده از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز ۱۱۹ هزار و ۷۰۲ نفر بوده است که نسبت به ۷۴ هزار و ۳۱۰ نفر مسافر مدت مشابه سال قبل نشان از رشدی ۶۱ درصدی دارد.

وی افرود: تعداد نشست و برخاست پروازها نیز در همین مدت از ۸۷۶ به ۹۲۶ پرواز رسیده است که شاهد رشدی ۶ درصدی در این حوزه هستیم.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به شاخص پروازهای داخلی فرودگاه تبریز در اردیبهشت ۱۴۰۱ گفت: این شاخص نسبت به ماه گذشته (فروردین ۱۴۰۱) نیز افزایش یافته است بطوری‌که که تعداد پروازها از ۷۲۴ به ۷۷۳ و میزان جابجایی مسافر از ۹۴ هزار و ۶۸۴ به ۹۸ هزار و ۳۱۵ نفر رسیده است که به ترتیب نشان از رشدی ۷ و ۴ درصدی در آمار پروازهای داخلی فرودگاه تبریز در اردیبهشت سال جاری دارد.