شناسهٔ خبر: 111316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توزیع رایگان ۴۰ کلاه ایمنی بین موتورسواران شهرستان اشتهارد

توزیع کلاه ایمنی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ۴۰ کلاه ایمنی رایگان با هدف ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی بین موتورسواران شهرستان اشتهارد(بخش پلنگ‌آباد) توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، پیمان بختیاری با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی موتورسواران و کاهش سوانح رانندگی، اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور است که هرساله با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع رایگان اقلام ایمنی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و کاهش آمار تلفات موتور سواران در تصادفات می‌شود، افزود: استفاده ‌نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی اوقات درمان مصدومان نیز هزینه‌های بسیار زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد که فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن و استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند.

این مسئول به برگزاری این دوره آموزشی در شهرستان اشتهارد(بخش پلنگ‌آباد) اشاره کرد و گفت: این دوره با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، آگاه‌سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز برگزار شد و در حاشیه آن هم  ۴۰ کلاه ایمنی، برچسب ایمنی و لوازم یدکی ایمنی موتورسیکلت شامل چراغ جلو و عقب، سیم ترمز و ... نیز بین موتورسواران توزیع شد.

لازم به ذکر است از ابتدای سال تاکنون ۶ دوره آموزشی ارتقای ایمنی راکبان موتور در البرز برگزار و ۳۰۰ کلاه ایمنی هم بین شرکت‌کنندگان توزیع شده است.