شناسهٔ خبر: 111440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی:

صد درصد سهمیه قیر سال مالی ۱۴۰۰ راه های استان جذب شد

پریمکت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از جذب صددرصدی سهمیه قیر سال مالی ۱۴۰۰ راه های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جعفر شهامت گفت: مجموع اعتبار ابلاغ شده بر اساس سهمیه قیر این اداره کل  ۶۹۹ هزار و ۱۰۸ میلیون ریال معادل ۷ هزار و ۴۵۷ تن بوده که از این میزان سهمیه راه اصلی۳۸ درصد ، راه فرعی ۶ درصد، منابع سایر(شریانی) ۳ درصد، نگهداری راه روستایی ۱۰ درصد و ساخت راه روستایی ۴۳ درصد است.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق، بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با سپاه جوادالائمه (ع) استان ۷۲۴ تن قیر تهیه شده توسط سپاه استان نیز در تکمیل راه های روستایی استان مورد استفاده قرار گرفته است، که کل سهمیه قیر  ۸۱۸۱ تن است و از این میزان صددرصد جذب و تاکنون ۲۹۵۷ تن مصرف شده است.

وی اظهارکرد: تاکنون از برنامه های حوزه ساخت راه روستایی، ۴۰ کیلومتر اجرا شده و ۵۱.۳ کیلومتر در حال انجام است. همچنین در حوزه نگهداری و روکش راه های فرعی و روستایی ۳۵.۴ کیلومتر روکش اجرا شده و تا پایان سال مالی ۲۷ کیلومتر اجرا خواهد شد.

شهامت ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده ۱۴ کیلومتر روکش آسفالت در راه های اصلی و شریانی اجرا شده و نزدیک ۵۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال جاری در دست اقدام است و برای جبران عقب ماندگی استان، اجرای سالانه حداقل ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی و روکش راه های فرعی، اصلی و شریانی در استان ضرورت دارد.