شناسهٔ خبر: 111459 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

رفع تعارضات اطلاعات زمین‌های دولتی در کشور

ارسلان مالکی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل دور جدید نشست‌های مستمر تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ارسلان مالکی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در این جلسات که در سطح روسای ادارات املاک استان و شهرستان‌های تابعه و همچنین مسئولان بانک زمین و یگان حفاظت استان‌ها برگزار می‌شود، سعی می‌کنیم تا اطلاعات سامانه بانک زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن را با اطلاعات اراضی تحویل شده به استان‌ها تطبیق دهیم و در صورت وجود تعارضات آن‌ها را برطرف کنیم.

وی افزود: تعارضات و تداخلات اطلاعات موجود در بانک زمین در هر استان دلایل متنوعی دارد که با توجه به وضعیت اجتماعی و جغرافیایی در هر ناحیه متفاوت است اما در این جلسات تمامی مسئولان ذیربط به صورت موردی و پلاک به پلاک به پالایش و رفع مشکلات اقدام می‌کنند.

مالکی با اشاره به اینکه براساس زمان‌بندی اعلام شده به استان‌ها، اطلاعات استان‌ها یک به یک پالایش می‌شوند اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات رفع مشکلاتی است که می‌تواند استان‌ها را در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن دچار چالش کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، تشکیل و به روز رسانی اطلاعات بانک زمین در کشور اولین مورد از ۱۰ اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی بود که در شروع کار وزیر راه و شهرسازی به سازمان‌های تابعه این سازمان ابلاغ شد.