شناسهٔ خبر: 111468 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

خانه‌های خالی استان اصفهان وارد فرآیند خدمت رسانی می‌شوند/ تشکیل کمیته برای تعیین تکلیف خانه‌های خالی استان اصفهان

شورای مسکن استان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در جلسه شورای مسکن استان اصفهان مقرر شد کمیته ای با چهار محور شناسایی، برنامه، اجرا و ارزیابی در خصوص خانه‌های خالی استان اصفهان تشکیل شود تا تدوین برنامه برای این خانه‌ها صورت پذیرد.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ با اشاره به مصوبات جلسه شورای مسکن استان و تصمیم گیری های بعمل آمده اظهار داشت: در این جلسه یکی از مباحث مطرح شده پیرامون موضوع خانه‌های خالی در سطح استان بود که در این رابطه مقرر شد کمیته‌ای تعریف تا برنامه‌ای برای استان تعیین شود.  

وی گفت: این کمیته چهار محور شامل شناسایی، برنامه، اجرا و ارزیابی را مد نظر قرار می دهد و در زیرمجموعه شورای مسکن استان بعنوان متولی این موضوع تشکیل می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: بر این اساس این کمیته برنامه ای را برای خانه های خالی ارائه خواهد داد که پس از تصویب در استان بعنوان ملاک عمل دستگاه‌های مختلف خواهد بود.  

وی بیان داشت: با این اقدام خانه هایی که در استان ساخته شده و در فرآیند خدمت رسانی نیست به نحوی وارد فرآیند خدمت رسانی می‌شود.  

قاری‌قرآن در رابطه با دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای مسکن استان اذعان داشت: در طرح نهضت ملی مسکن برخی از متقاضیان نسبت به پیامک های ارسالی در اینخصوص بی اعتنا بوده و با وجود ارسال سه نوبت پیامک جهت تعیین تکلیف ثبت نامشان مراجعه ننمودند که در این جلسه در رابطه با این موضوع بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت و مقرر شد به جهت جلوگیری از بلاتکلیف بودن، این قبیل متقاضیان برابر ضوابط و مصوبه شورای مسکن استان، رد درخواست شوند.  

وی گفت: مبحث تامین زمین، پالایش و تعیین تکلیف متقاضیان نیز از دیگر مواردی بود که در جلسه شورای مسکن مطرح و در رابطه با آن تصمیم گیری شد.