شناسهٔ خبر: 111515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خبر داد ؛

روکش آسفالت ۱۸۰ کیلومتر از راه های خراسان جنوبی از ابتدای سال

روکش خراسان جنوبی.jpg معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای بیش از ۱۸۰ کیلومتر روکش آسفالت و لکه گیری در جاده های استان طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، محمد فدوی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: برای ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان و رفاه حال کاربران جاده ای از ابتدای سال ۱۴۰۱ در سطح جاده های استان بیش از ۱۷۵ کیلومتر روکش آسفالت و ۵ کیلومتر لکه گیری با ۱۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

وی با اشاره به انعقاد ۴ قرارداد در حوزه روکش ها از ابتدای سال با اعتباری بالغ بر ۳۳۵ میلیارد ریال، افزود: از شاخص‌ترین این قراردادها اجرای عملیات آسفالت حفاظتی چیپ سیل راه های فرعی سطح استان، اجرای عملیات فوکسیل محورهای شریانی و اصلی و فرعی و روستایی سطح استان است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی دیگرازاقداماتی که برای نگهداری رویه آسفالتی راه‌ها انجام می‌شود استفاده از آسفالت تناژی برای رفع خرابی‌هایی است که نیاز به اقدام سریع دارند که بهمین منظور ۳۸۰۰ تن آسفالت از ابتدای سال‌جاری تاکنون با پشتیبانی اداره نگهداری راه‌های استان ، توسط ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تابعه شهرستان‌ها در سطح راه‌ها مصرف شده است .

وی ادامه داد: از اهداف مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتقای روکش محورهای مواصلاتی سطح استان است که امیدواریم با استمرار پیگیری‌های لازم بتوانیم برای ارتقای رویه آسفالتی راه‌ها در راستای خدمت‌رسانی بهتر به کاربران جاده‌ای و ایجاد بستری مناسب برای برقراری ترددی ایمن خدماتی مطلوب‌تر ارائه کنیم.

فدوی یادآور شد: راهداری با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای تردد بهتر در جاده‌ها، اقدام به لکه‌گیری و روکش آسفالت کرده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی خاطرنشان کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهداف ما مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.