شناسهٔ خبر: 111538 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک

اجرای بیش از ۱۰۰ کیلومتر شیار لرزاننده در محورهای مواصلاتی بخش دیهوک

شیار لرزاننده خراسان جنوبی (2).jpg سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک گفت: در راستای ایمن سازی محورهای حوزه استحفاظی بخش دیهوک ۱۳۰ کیلومتر شیار لرزاننده طولی راه های این بخش در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، احمد آخوندی، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک تصریح کرد: برای افزایش ایمین تردد و ایمن سازی بیشتر نقاط پرحادثه، حدود ۱۳۰ کیلومتر شیار لرزاننده طولی کنار و آکس جاده در محور دیهوک – راور در حال اجرا است.

وی افزود: از این مقدار عملیات در ۲ نقطه بصورت شایرهای لرزاننده در طول محور از کیلومتر صفر تا ۴۷ انجام و از کیلومتر ۱۵۵ به سمت انتهای حوزه استحفاظی دیهوک – راور نیز در حال انجام است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک ادامه داد: همچنین علاوه بر اجرای شیار لرزاننده، این اداره اقدام به نصب تابلو و علائم هشدار دهنده، خط کشی محورها و اجرای گاردریل و چراغ چشمک زن در نقاط پرحادثه کرده که این نوع عملیات راهداری در راستای افزایش ایمنی ترافیک بسیار موثر است.

آخوندی تصریح کرد: عملیات اجرایی شیار لرزاننده در مقاطع و مسیرهای پرحادثه ضمن کاهش سرعت و افزایش ضریب هوشیاری رانندگان موجب کاهش تصادفات نیز می شود.

وی یادآور شد: نوارهای رامبل با ایجاد شیارهای استاندارد روی آسفالت به رانندگان هنگام تغییر خطوط ، بوسیله ایجاد لرزش در خودرو و تولید صدا هشدار می دهند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار درصد قابل توجهی از تصادفاتی که منجر به خروج خودرو از مسیر می شود خواب آلودگی راننده است ، خاطر نشان کرد: امیدواریم اجرای طرح شیار لرزاننده در جاده های کویری حوزه استحفاظی سبب آگاهی بیشترانندگان در هنگام خروج از لاین حرکت و کاهش حوادث و سوانح جاده ای شود.