شناسهٔ خبر: 111569 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از اعزام حجاج ۱۴۰۱؛

برقراری ۹ پرواز برای اعزام حجاج از ۳ ایستگاه پروازی به سوی جده و مدینه/ تعداد پروازهای حج امشب به ۸۹ فروند می رسد

اعزام حجاج-1401 برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در دوازدهمین روز اعزام، از سه فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد، امام خمینی (ره) و شهید آیت الله بهشتی اصفهان با ۹ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با دوم تیر ماه ۱۴۰۱ عملیات رفت زائران بیت الله الحرام از سه ایستگاه پروازی مشهد، تهران و اصفهان با ۹ پرواز در حال انجام است.

امروز از فرودگاه بین‌المللی مشهد سه پرواز به مقصد مدینه منوره، سه پرواز از فرودگاه‌ حضرت امام خمینی(ره) به فرودگاه‌های جده و مدینه و همچنین سه پرواز از فرودگاه بین‌المللی اصفهان به مقصد جده انجام خواهد شد.

در دوازدهمین روز از اعزام زائران بیت الله الحرام، حجاج استان خراسان رضوی با سه پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به سوی مدینه منوره انجام خواهد شد، اولین پرواز در ساعت ۳ و ۵۵ دقیقه بامداد امروز به شماره پرواز ۱۵۴۰ انجام شد و پرواز دوم در ساعت  ۵ و۴۵ دقیقه صبح امروز به شماره پرواز ۱۵۵۰ به سوی مدینه منوره برقرار شد و گروه سوم اعزام حجاج این استان نیز در ساعت ۱۷و ۲۰ دقیقه بعداز ظهر امروز به شماره پرواز ۱۵۵۲ به سوی مدینه اعزام خواهد شد.

در دوم تیرماه از فرودگاه امام خمینی (ره) سه پرواز برای اعزام حجاج در نظر گرفته شده است و اولین گروه از حجاج ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه صبح امروز به شمار پرواز ۱۵۴۶ به سوی مدینه عازم شدند. پرواز دوم درساعت ۱۲و ۲۰ دقیقه ظهر امروز به شماره ۱۵۵۸ به مقصد جده انجام شد و گروه سوم از حجاج در ساعت ۲۱ و ۲۰ دقیقه امشب با پرواز ۱۵۴۸ عازم مدینه منوره خواهند شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»؛ اعزام حجاج بیت الله الحرام استان اصفهان نیز امروز با سه پرواز از فرودگاه بین المللی شهید آیت الله بهشتی انجام خواهد شد، اولین گروه زائران ساعت ۴ و۴۰ دقیقه صبح امروز به شماره پرواز ۱۵۵۴ به سوی فرودگاه جده عزیمت کرد و دومین گروه زائران در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر امروز به شماره پرواز ۱۵۵۶ عازم فرودگاه جده شد و پرواز سوم برای اعزام زائران در ساعت ۲۰و ۳۰دقیقه امشب با پرواز۱۵۴۴  عازم فرودگاه جده خواهد شد.

گفتنی است در عملیات حج امسال قریب به ۴۰ هزار زائربیت الله الحرام از ۱۸ ایستگاه پروازی در مدت ۲۰ روز از تاریخ ۲۲ خرداد لغایت ۱۲ تیرماه سال جاری  عازم سرزمین وحی می شوند.