شناسهٔ خبر: 111572 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی کانال‌های ارتباطی خلیج گرگان به دریا/ نوسازی انبارهای نگهداری از کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ راه‌اندازی مجدد خط مسافری چابهار - عمان؛ به‌زودی

خلیج گرگان اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی کانال‌های ارتباطی خلیج گرگان به دریا، نوسازی انبارهای نگهداری از کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی و تصمیم ایران و عمان برای راه‌اندازی مجدد خط مسافری چابهار - عمان، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

۱۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی کانال‌های ارتباطی خلیج گرگان به دریا اختصاص یافت

سرپرست معاونت پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی کانال‌های ارتباطی خلیج گرگان به دریا خبر داد.

برنامه‌ای مدون و زمان‌بندی‌شده برای آب‌نگاری سواحل و دریاها تدوین شده است

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مهم‌ترین و کاربردی‌ترین دستاوردهای عملیات هیدروگرافی را تشریح کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ای کاملا منظم و زمان‌بندی شده، آبنگاری سواحل و دریاها و عملیات نقشه برداری دریایی و تولید نقشه در حال انجام است.

نوسازی انبارهای نگهداری از کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی

سرپرست معاونت مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نوسازی انبارهای نگهداری از کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی با هدف انبارش ایمن کالا و بهینه‌سازی در مصرف انرژی خبر داد و گفت: نوسازی ششمین انبار با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

علاقمند به انتقال کالای ارمنستان از مبدا هندوستان و از طریق بندر چابهار هستیم

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران در بازدید از بندر چابهار و نشست با سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان در بندر شهید بهشتی، راه‌های توسعه همکاری‌های بازرگانی و تجاری از طریق بندر چابهار و از مبدا هندوستان را بررسی کرد.

تخلیه نخستین محموله مشتقات نفتی از مبدأ پارس جنوبی در بندر امام (ره)

اولین محموله‌ کاپوتاژی مشتقات نفتی از مبدأ پارس جنوبی در پایانه نفتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) تخلیه و ذخیره‌سازی شد.

مراسم گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی با حضور جمعی از اعضای هیئت عامل این سازمان و روسای سازمان‌های نقشه‌برداری کشور و جغرافیایی نیروهای مسلح و اعضای کمیته ملی هیدروگرافی کشور برگزار شد.

راه‌اندازی مجدد خط مسافری چابهار - عمان

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با معاون وزیر حمل و نقل عمان، در مورد نحوه اجرای بندهای تفاهم نامه همکاری‌های بندری و دریایی بین دو کشور از جمله تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های دریایی و راه اندازی مجدد خط مسافری دریایی بین چابهار - مسقط گفت‌وگو کردند.