شناسهٔ خبر: 111581 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل ونقل هوایی در هفته ای که گذشت؛

اعلام آمادگی کامل وزارت راه و شهرسازی در ارائه خدمات حمل و نقلی به زائران اربعین/ اعزام بیش از ۶ هزار زائر به سرزمین وحی از فرودگاه امام(ره)/ ادامه اعزام حجاج از فرودگاه‌های کشور

عملیات حج ۱۴۰۱در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعلام آمادگی کامل وزارت راه و شهرسازی در ارائه خدمات حمل و نقلی به زائران اربعین، اعزام بیش از ۶ هزار زائر به سرزمین وحی از فرودگاه امام(ره) وهمچنین ادامه اعزام حجاج از فرودگاه‌های کشور از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

عملیات پروازهای رفت حج ۱۴۰۱ در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به نیمه رسید / اعزام بیش از ۶ هزار زائر به سرزمین وحی از فرودگاه امام(ره)

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اعلام اینکه عملیات رفت حجاج به نیمه رسید، گفت: تا یکم تیرماه با ۲۴پرواز ۶۰۷۰ نفر از حجاج به سرزمین وحی اعزام شده اند.

برقراری ۹ پرواز برای اعزام حجاج از ۳ ایستگاه پروازی به سوی جده و مدینه/ تعداد پروازهای حج امشب به ۸۹ فروند می رسد

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در دوازدهمین روز اعزام، از سه فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد، امام خمینی (ره) و شهید آیت الله بهشتی اصفهان با ۹ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

اعزام بیش از یکهزار زائر بیرجندی از ششم تیرماه به مناسک حج

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: امسال یک هزار و ۲۴ زائر از طریق فرودگاه شهید کاوه بیرجند به جده اعزام خواهند شد.

برقراری ۸ پرواز برای اعزام حجاج از ۴ ایستگاه پروازی به سوی جده و مدینه/ تعداد پروازهای حج امشب به ۸۰فروند می رسد

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در یازدهمین روز اعزام، از چهار فرودگاه بین المللی بوشهر، شهید هاشمی نژاد، شهید آیت الله بهشتی اصفهان و امام خمینی (ره) با ۸ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

ساخت تجهیزات خارجی مورد نیاز صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان

به منظور حمایت از تولیدات ساخت داخل و بومی‌سازی در حوزه حمل‌ونقل هوایی ساخت تجهیزات خارجی مورد نیاز صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی توسط شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها با همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان آغاز به کار کرده است.

سامانه سوئیچینگ و کنسول های برج مراقبت پرواز فرودگاه همدان راه اندازی شد

با بهره برداری از سامانه جدید سوئیچینگ برج مراقبت پرواز فرودگاه شهدای همدان، این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه کشور مجهز به سیستم سوئیچینگ جدید با استانداردهای روز شد.

تاکید عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها بر تسریع در تکمیل پروژه‌های فرودگاه مشهد

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها در نشست کنترل پروژه توسعه ترمینال داخلی و اپرون فرودگاه بین المللی مشهد بر تسریع در تکمیل این پروژه ها و ارائه راهکار برای پیشرفت مناسب آن تاکید کرد.

اعزام حجاج از ۵ ایستگاه پروازی به سوی جده و مدینه منوره/ تعداد پروازهای حج امشب به ۷۲ فروند می‌رسد 

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در دهمین روز اعزام، از پنج فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ، اردبیل، و شهید آیت الله دستغیب شیراز، شهید هاشمی نژاد و بوشهر با ۸ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک/احتمال تاخیر و لغو پروازها

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید موقت و خیزش و نفوذ گردوخاک خبر داد که منجر به اختلال در تردد و تاخیر و لغو پروازها می‌شود.

شرایط ثبت گوشی تلفن همراه در فرودگاه امام خمینی(ره) اعلام شد

شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) شروط ثبت گوشی تلفن همراه در زمان ورود مسافر به کشور را اعلام کرد.

آمادگی کامل وزارت راه و شهرسازی در ارایه خدمات حمل و نقلی به زائران اربعین

در نشست هماهنگی کمیته حمل و نقل و سوخت به ریاست وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام راه‌اندازی کاروان ترمیم راه‌های اربعین حسینی بر آمادگی کامل وزارت راه و شهرسازی در ارایه خدمات حمل ونقلی در ایام اربعین به زائران تاکید شد.

توسعه فرودگاه ایلام، محور توسعه سایر بخش های استان است/ توجه ویژه به فرودگاه شهدای ایلام در خدمت رسانی به زائران اربعین

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه شهدای ایلام هم اکنون از ظرفیت و استاندارد مناسبی در حوزه های ناوبری و کمک ناوبری برخوردار است و ما برای خدمات رسانی به زائران اربعین به فرودگاه شهدای ایلام توجه ویژه خواهیم کرد.

بازدید سرزده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از مرکز کنترل فضای کشور

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به صورت سرزده از مرکز کنترل فضای کشور بازدید کرد.

اعزام حجاج با ۸ پرواز به سوی جده و مدینه منوره/ تعداد پروازهای حج امشب به ۶۴ فروند می‌رسد

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در نهمین روز اعزام، از چهار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و شهید سردارحاج قاسم سلیمانی اهواز، شهید آیت الله بهشتی اصفهان و شهید آیت الله دستغیب شیراز با ۸ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

رشد ۴۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه یاسوج

مدیر فرودگاه شهدای یاسوج گفت: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه شهدای یاسوج نسبت به مدت مشابه سال قبل، از رشد ۴۸ درصدی برخوردار بوده است.

رشد بیش از ۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آمار اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشدی ۶۱ درصدی برخوردار است.

برقراری ۹ پرواز برای اعزام حجاج از ۴ ایستگاه پروازی به سوی جده و مدینه منوره/ تعداد پروازهای حج امشب به ۵۶ فروند می‌رسد / آغاز اعزام حجاج از شیراز

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در هشتمین روز اعزام، از چهار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و شهید سردارحاج قاسم سلیمانی اهواز، شهید آیت الله بهشتی اصفهان و شهید آیت الله دستغیب شیراز با ۹ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

برقراری ۸ پرواز برای اعزام حجاج از ۴ ایستگاه پروازی به سوی جده و مدینه منوره/ تعداد پروازهای حج امشب به ۴۷ فروند می‌رسد

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در هفتمین روز اعزام، از چهار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و شهید سردارحاج قاسم سلیمانی اهواز، شهید آیت الله بهشتی اصفهان و شهید آیت الله هاشمی نژاد مشهد با ۸ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

برقراری ۸ پرواز برای اعزام حجاج از ۴ ایستگاه پروازی به سوی جده و مدینه منوره/ تعداد پروازهای حج به ۳۹ فروند می‌رسد

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در ششمین روز اعزام، از چهار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و شهید سردارحاج قاسم سلیمانی اهواز ، شهید آیت الله بهشتی اصفهان و شهید آیت الله هاشمی نژاد مشهد به مدینه منوره و جده انجام می شود.