شناسهٔ خبر: 111633 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

اجرای عملیات خط کشی ۴۸۰ کیلومتر از راه های ارتباطی مازندران

مازندران - معاون راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از خط کشی۴۸۰ کیلومتر از راه های ارتباطی مازندران از ابتدای سال تا به امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، اسماعیل فولادی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ضمن اعلام این مطلب افزود: نهضت ایمن سازی جاده های مازندران ( راه های اصلی ، فرعی و روستایی ) با شتاب مضاعف در حال اجراست.

وی اظهار داشت: خط کشی راه ها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می گردند مستقیما" در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می نمایند.

 فولادی یکی از اهداف اجرای خط کشی در سطح محورها را تعیین محدودیتهای حرکت برای هریک از کاربران عنوان و خاطر نشان ساخت: محورهای ارتباطی هراز ، کندوان ، سوادکوه ، کیاسر، حمزه کلا- خشرودپی ، جواهرده،۲هزار و ۳هزار تنکابن، ساری-جویبار، ساری-دریا، نور –چمستان ، نیروگاه ،بابل-بهنمیر ،احمد چاله پی  بابل ، آمل-محمود آباد ،محمود آباد –نور،کمربندی فریدونکنار و جاده قدیم بابل-آمل ، ساری –سورک،جاده فرودگاه برخی از محورهایی بوده که عملیات خط کشی در آنها صورت پذیرفت.

وی در ادامه به عملیات گسترده روکش آسفالت در سطح محورهای استان اشاره و ادامه داد: با توجه به اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی ، این اداره کل به منظور افزایش ایمنی محور ، هدایت وسایل نقلیه ، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی ، عملیات اجرای خط کشی محورهای مذکور را بلافاصله در دستور کار خود قرار می دهد.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰  کیلومتر  راه اصلی ، فرعی و روستایی است.