شناسهٔ خبر: 111646 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

سهم ۳۵ درصدی حوزه راه از مصوبات سفر ریاست جمهوری‌ به چهارمحال و بختیاری

سهم راههای چهارمحال و بختیاری از مصوبات سفر ریاست جمهوری مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۳۵ درصد مصوبات سفر رییس‌جمهور به این استان در حوزه راه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال وبختیاری)، حسینعلی مقصودی ضمن اعلام این خبر، افزود: می‌توان گفت اعتبارات مصوب سفر ریاست محترم جمهور به پروژه های راه، معادل ۲۰ برابر اعتبارات سالانه این طرح‌هاست و با جذب اعتبارات سفر، تحول چشمگیری در این حوزه شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: راه آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد، محور ارتباطی شهرکرد ـ شلمزار ـ بازفت، چهارخطه شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان، محور لردگان ـ ایذه، محور فارسان ـ دشتک، جاده اردل ـ دوپلان، محور شهرکرد ـ بن ـ داران، جاده ارتباطی شهرکرد ـ سامان ـ تیران و محور فارسان ـ چلگرد از طرح‌های مهم راه در استان است که اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها در مصوبات سفر رییس‌جمهورگنجانده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان طول راه های در دست احداث استان را ۲۴۳ کیلومتر خواند و گفت: این میزان شامل ۱۸۷ کیلومتر بزرگراه و ۵۶ کیلومتر راه اصلی است.

مقصودی ادامه داد: اعلام دقیق میزان اعتبارات اختصاص یافته به حوزه راه و شهرسازی استان، منوط به ابلاغ مصوبات توسط نهاد رییس‌جمهوری است و با جذب این اعتبارات تا ۲ سال آینده بخش عمده‌ای از طرح‌های در دست ساخت استان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اتصال استان به خط ریلی سراسری را مهمترین طرح حوزه حمل و نقل در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: پیمانکار طرح ساخت ایستگاه راه‌آهن شهرکرد، انتخاب و برای ساخت آن قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی امضاء شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در جریان سفر رییس‌جمهور به استان، با حضور وزیر کشور عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن شهرکرد به طور رسمی آغاز شد و اکنون عملیات خاکی طرح در حال انجام است.