شناسهٔ خبر: 111650 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت وتوسعه راه‌های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد؛

نیاز سالانه ۴۰۰ هزار تن قیر تهاتری برای توسعه راه ها

قیر و آسفالت معاون ساخت وتوسعه راه‌ها گفت: با توجه به نیاز راه‌های در حال احداث و توان فنی و اجرایی شرکت ساخت و توسعه امکان جذب ۴۰۰ هزار تن قیر در سال برای بهره برداری از پروژه‌های راهسازی بیشتر وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا کدخدازاده،معاون ساخت وتوسعه راه‌های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص نحوه تامین و توزیع قیر در پروژه‌های راه و بزرگراه کشور گفت:‌ طبق قانون بودجه وزارت نفت مکلف شد در سال گذشته مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تهیه مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به سازمان‌ها و ارگان‌هایی که عملیات آسفالتی دارند تخصیص دهد که از این میزان ۴۸ درصد سهم وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته سهم وزارت راه و شهرسازی هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از آن به شرکت ساخت وتوسعه تعلق گرفت.

کدخدازاده حجم قیر اختصاص یافته در سال گذشته را ۱۷۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به نیاز راه های در حال احداث و توان فنی و اجرایی شرکت ساخت وتوسعه امکان جذب ۴۰۰ هزار تن قیر در سال برای بهره برداری از پروژه های راهسازی بیشتر وجود دارد.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها سهم قیر وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۱ را ۴۸ درصد از ۱۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در قانون بودجه اعلام کرد و افزود:‌ از ابتدای سال تاکنون سهمیه قیر تخصیص نیافته است و با توجه به محدودیت فصلی برای اجرای پروژه های راهسازی زمان تحویل قیر نقش تعیین کننده ای در این امر دارد.

کدخدازاده نحوه اختصاص قیر به پروژه های راهسازی از سوی شرکت ساخت را توضیح داد و گفت: قیر فقط به پروژه هایی که در مرحله اجرای آسفالت قرار دارند تعلق می گیرد و اولویت با پروژه هایی است که در تکمیل شبکه راه های منطقه یا کریدورهای ترانزیتی کشور موثر بوده یا باعث ایمنی مسیر با رفع گلوگاه های ترافیکی می‌شوند.

وی شفاف سازی تخصیص قیر به پروژه ها را یکی از برنامه های شرکت اعلام کرد و گفت: گردش کار شرکت ساخت وتوسعه در خصوص دریافت و مصرف سهمیه قیر تهاتری شفاف و بر اساس قیر مورد نیاز مندرج در قرارداد اختصاص می‌یابد و نسبت به کنترل مصرف آن توسط دستگاه نظارت مستقر در پروژه اقدام می شود.

به گزارش شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون ساخت وتوسعه راه‌ها خاطرنشان کرد:‌ تمامی مراحل تخصیص به پیمانکاران از زمان خروج قیر از پالایشگاه تا رسیدن به کارگاه و تخلیه رصد و توسط دستگاه نظارت ورود آن به کارگاه صورت جلسه می‌شود.