شناسهٔ خبر: 111663 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از اعزام حجاج ۱۴۰۱؛

برقراری ۸ پرواز برای اعزام زائران بیت الله الحرام از ۴ ایستگاه پروازی به جده و مدینه منوره/آغاز اعزام حجاج از یزد / تعداد پروازهای حج فردا شب به ۱۱۴ فروند خواهد رسید

عملیات حج ۱۴۰۱در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در پنجم تیرماه ، از چهار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، شهید هاشمی نژاد و شهید آیت الله صدوقی یزد و همدان با ۸ پرواز به مدینه منوره و جده انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با پنجم تیر ماه ۱۴۰۱ عملیات رفت زائران بیت الله الحرام از چهار ایستگاه پروازی تهران، مشهد، یزد و همدان با ۸ پرواز در حال انجام است.

در پانزدهمین روز عملیات اعزام حجاج در روز یکشنبه ، زائران بیت الله الحرام از ۴ فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، شهید هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه شهید آیت الله صدوقی یزد و همچنین فرودگاه بین المللی همدان به سو ی سرزمین وحی پرواز خواهند کرد.

در این روز برای اعزام حجاج از فرودگاه امام خمینی (ره) ۲ پرواز در نظر گرفته شده است که اولین گروه از حجاج در ساعت ۴ و ۲۵ دقیقه صبح فردا به شمار پرواز ۱۸۴۶ به سوی جده پرواز خواهد کرد و پرواز دوم درساعت ۱۴ ظهر یکشنبه  به شماره ۱۸۵۸ از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) عازم مدینه منوره می‌شود.

 در پنجم تیرماه؛ اعزام حجاج استان خراسان رضوی با ۲ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به سوی مدینه منوره انجام خواهد شد، اولین پرواز در ساعت ۶و ۱۰دقیقه صبح فردا به شماره پرواز ۱۸۵۰ برقرار خواهد شد و پرواز دوم در ساعت  ۱۵و ۳۰ بعد ازظهر به شماره پرواز ۱۸۵۲ به سوی مدینه منوره عازم خواهد شد.

با آغاز عملیات اعزام زائران استان یزد از پنجم تیرماه، حجاج این استان در مدت ۴ روز به سرزمین وحی اعزام می شوند. براین اساس اولین گروه حجاج استان در ساعت ۸ و ۵۰دقیقه صبح یکشنبه به شماره پرواز ۱۸۵۴ از فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی به سوی مدینه منوره پرواز خواهند کرد و دومین گروه در ساعت ۱۷بعد از ظهر فردا با شماره پرواز ۱۸۵۶ راهی جده می شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»؛ اعزام زائران بیت الله الحرام استان همدان که از روز شنبه شروع شده است، روز یکشنبه نیز برقرار است و در این روز۲ پرواز از فرودگاه بین‌المللی همدان به سوی جده انجام خواهد شد، اولین پرواز در ساعت ۱۱ قبل از ظهر فردا به شماره پرواز ۱۸۴۲ صورت می گیرد و گروه دوم حجاج این استان در ساعت  ۲۱ فردا شب به شماره پرواز ۱۸۴۴ به سوی جده اعزام می شوند.

گفتنی است در عملیات حج امسال قریب به ۴۰ هزار زائربیت الله الحرام از ۱۸ ایستگاه پروازی در مدت ۲۰ روز از تاریخ ۲۲ خرداد لغایت ۱۲ تیرماه سال جاری عازم سرزمین وحی می شوند و فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز بیشترین تعداد پرواز و اعزام و پذیرش زائر را خواهند داشت.