شناسهٔ خبر: 111686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک ایمنی تردد و کاهش حوادث حمل و نقل ومسافر؛چالش های اصفهان بررسی شد؛

کمبود راننده اتوبوس بین شهری ، مشکلات معیشتی رانندگان و ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل مسافربری

نشست مشترک ایمنی تردد و کاهش حوادث حمل و نقل ومسافر اصفهان ایمنی حمل و نقل مسافربری عمومی دو برابر خودروهای شخصی است اما اهمیت و حساسیت ویژه‌ای بر روی ناوگان مسافربری عمومی قرار دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اصفهان، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل مسافربری استان اصفهان امری ضروری است.

محمدعلی صلواتی ،در نشست مشترک با مسئولان حمل و نقل و راهداری و انجمن‌های صنفی حمل و نقل مسافران استان اصفهان که با موضوع ارتقای ایمنی تردد و کاهش حوادث حمل و نقل مسافر برگزار شد، افزود: علت تصادفات در استان اصفهان بررسی شده است ووقوع تصادفات آزادراه کاشان – اصفهان دغدغه اصلی ماست .

وی افزود: ایمنی حمل و نقل مسافربری عمومی دو برابر خودروهای شخصی است اما باید توجه داشت که حساسیت ویژه‌ای بر روی ناوگان مسافربری عمومی قرار دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

نماینده انجمن رانندگان مسافربری استان اصفهان نیز با اشاره به کمبود راننده اتوبوس در اصفهان افزود: عمده رانندگان به دنبال رانندگی کامیون هستند چرا که درآمد بیشتری دارد.

اثنی عشر افزود: برخی از رانندگان اتوبوس نیز مجبور به ساعت‌ها رانندگی هستند که مخارج زندگی خود را تأمین کنند و این امر خطرناک است.

وی کاهش کیفیت قطعات خودرو و به ویژه لاستیک را معضل جدی برای رانندگان اتوبوس اعلام کرد و گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت که ناوگان نو نداریم و جاده‌ها نیز حادثه خیز است.