شناسهٔ خبر: 111704 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:‌

۲۵ کیلومتر از پروژه اردبیل – سرچم تا پایان سالجاری به طول بزرگراه های استان افزوده خواهد شد

حیدری راه و شهرسازی اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۲۵ کیلومتر از قطعات مختلف پروژه اردبیل – سرچم با تلاش و همت پیمانکاران تا پایان سالجاری تکمیل و به طول بزرگراه های استان افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: از کل محور اردبیل – سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر ، ۱۹ کیلومتر در سال های گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده و در حال حاضر ۱۴ کیلومتر از مسیر نیز در سالجاری تکمیل و زیر بار ترافیک رفته و بزودی با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با تلاش و همت پیمانکاران در قطعات مختلف این پروژه ۲۵ کیلومتر دیگر تا پایان سالجاری تکمیل و به طول بزرگراه های استان افزوده خواهد شد.

حیدری بیان کرد : ۴۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ نزدیک به یکسال تلاش و دوندگی با امضای قرارداد مابین وزارت راه و شهرسازی و بانک صادرات ، قسط اول بزودی واریز خواهد شد تا نسبت به قبل شاهد پیشرفت چشمگیر در پروژه باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با تقدیر از پیمانکاران و مشاوران پروژه خاطر نشان کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران در پروژه اردبیل – سرچم می باشد که علیرغم مطالبات زیاد در تمامی قطعات واگذار شده عملیات اجرایی در حال انجام است.

عضو شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل گفت: مطالعات ۴۳ کیلومتر این محور شامل محدوده تونل‌ها و ادامه آن که در منطقه ی کوهستانی بسیار سخت قرار گرفته در مرحله تکمیل مطالعات می باشد که پس از اتمام مطالعات ، عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.

وی به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و افزود: راه موجود بصورت راه اصلی دو خطه بوده و با توجه به مطالعات انجام شده لازم است به بزرگراه چهارخطه ارتقاء یابد که در راستای توسعه این محور به بزرگراه ، احداث  بخشهایی از مسیر با عرض ۱۱ متر بصورت باند دوم و در قسمت هایی از مسیر به صورت تعریض طرفین تا عرض ۲۴ متر است.

حیدری تاکید کرد: از لحاظ عوارض طبیعی زمین در محور اردبیل - سرچم ۴۵ کیلومتر از مسیر بصورت دشت ، ۷۸ کیلومتر از مسیر بصورت تپه ماهور ، ۳۰ کیلومتر کوهستان و ۲۵ کیلومتر کوهستان سخت است.

لازم به ذکر است در حال حاضر طول بزرگراههای استان اردبیل ۱۸۵ کلیومتر  است.