شناسهٔ خبر: 11172 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

يك نماينده مجلس شورای اسلامی مطرح كرد:

لغو تحریم‌ها فرصتی برای بازسازی ناوگان هوایی کشور است / توجه به خصوصیات ژئوپولتیک ایران

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ترمیم هواپیماهای کشور باید در دستور سازمان هواپیمای کشور قرا ر بگیرد، گفت: موقعیت هوایی کشور علاوه بر امنیت دارای عوامل ژئو پولتیک منحصر به فردی دارد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي حسین گروسی درباره ارتباط بازشدن قفل تحریم‌ها با توسعه صنعت هواپیمایی کشور، به خانه ملت گفت: با توجه به خصوصیات ژئوپولتیک ایران، خطوط هوایی کشورمان رتبه اول موقععیت هوایی را دراختیار دارد، بنابراین با توسعه ناوگان هوایی می‌توانیم درخاورمیانه یکه تازی کنیم.

بازشدن درهای تحریم صنعت هواپیمایی کشور را هدفمند تر می‌کند

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با بازشدن درهای تحریم می توانیم درصنعت هواپیمایی کشور هدفمندتر حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم پس از بازشدن درهای تحریم برخی از قطعات هواپیما را وارد کنیم و این درحالی است که درست است که باید به تولید داخلی بها داده شود،اما در برخی مواقع واردات از تولید داخلی با صرفه تر است.

گروسی ادامه‌داد: در صنعت قطعات‌ هواپیمایی می‌توانیم با استفاده از فارغ‌التحصیلان این عرصه به شکل برنامه‌ریزی شده ای به موفقیتی چشمگیر برسیم.

نماینده مردم شهریار در مجلس با بیان اینکه صنعت هواپیمایی می تواند بسیاری از پارمترهای اقتصادی را در جمهوری اسلامی ایران فعال کند، یادآور شد: متخصصان بسیاری داریم که دراین صنعت می توانند هرکدام کلید توسعه این صنعت به شمار آیند.

فرصت‌های اقتصادی نباید به سادگی هدر رود

وی  با بیان اینکه با بازشدن درهای تحریم‌ها ما برای خرید قطعات هواپیمایی می توانیم بطور مستقیم و بدون واسطه از مبدا خریداری کنیم،یاد آورشد: بدیهی است که ما اگر بطور مستقیم وارد چرخه بازار قطعات هوایی شویم، می توانیم در کاهش هزینه ها در این صنعت به نحو کارآمدی تاثیربگذاریم .

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، یاد آورشد: فرصت‌های اقتصادی نباید به سادگی هدررود به همین علت با بازشدن درهای تحریم می‌توانیم به جای فرصت سوزی در تولید برخی اقلام این هزینه ها را صرف منابع نفتی و پتروشیمی کنیم؛زیرا با حذف واسطه ها در صنعت هواپیمایی بطور حتم بسیاری از مشکلات  در این عرصه حل خواهد شد.

نظر شما