شناسهٔ خبر: 111732 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

ساخت ۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان سلماس

آقای فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حمایت از احداث ٧ هزار واحد، سهم شهرستان سلماس از طرح نهضت ملی مسکن است که اراضی مورد نیاز برای اجرای این طرح فراهم است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) علیرضا فخاری  در بررسی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سلماس که با حضور فرماندار شهرستان سلماس و مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد، افزود:  اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سلماس از طریق تغییر کاربری اراضی، الحاق به محدوده و استفاده از اراضی ملی تامین شده تا مانعی برای اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان سلماس وجود نداشته باشد. 

 مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه در شهرستان سلماس ۶ هزار ۸۰۰ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ٣ هزار ۱۰۰ نفر واجد شرایط هستند، ادامه داد: زمین مورد نیاز برای احداث یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شده است.

 فخاری با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت زندگی در مساکن مهر تصریح کرد: در راستای بهبود زیرساخت‌های مساکن مهر، ۱۵ میلیارد ریال جهت بهسازی و آسفالت محوطه‌ها و راه‌های دسترسی به مساکن مهر شهرستان سلماس مصوب شد. 

 معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه در محل مساکن مهر شهرستان سلماس خبر داد.

 فخاری در خصوص روند اجرای نهضت ملی مسکن در کشور تصریح کرد: تامین زمین نهضت ملی در برخی از استان های کشور باتوجه به موقعیت توپوگرافی شهری با کمبود مواجه است که در تلاش هستم با پیدا کردن راهکارهای قانونی و الحاق زمین به محدوده شهر این مشکل را برطرف کنیم. 

وی ادامه داد: هم اکنون زمین احداث یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن آماده و در حال اجرا است و برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن نیز زمین در مرحله الحاق و تغییر کاربری مسکونی قرار دارد.