شناسهٔ خبر: 111742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قزوین خبر داد:‌

شناسایی ۱۵تخلف در حوزه حریم راه‌های شهرستان قزوین در خرداد امسال

برخورد جدی با متجاوزان به حریم راه‌ها رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قزوین از شناسایی ۱۵تخلف در حوزه حریم راه‌های این شهرستان در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، مهدی غلامی با اشاره به ۱۵ اخطار و پیگیری تخلفات در حوزه حریم راه و۴مورد برخورد و قلع و قمع طی خردادماه امسال در حوزه تخلفات حریم راه‌ها گفت:هرگونه ساخت و ساز در حاشیه راه باید مجوز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را داشته و با تخلفات براساس قانون برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره طی ماه گذشته گفت: در این مدت ۴تن آسفالت سرد جهت چاله‌پرکنی در راه های حوزه استحفاظی این شهرستان و ۳۸تن آسفالت گرم برای لکه‌گیری آزادراه قزوین-آبیک،کنارگذر، جاده قدیم رشت و جاده الموت محور روستایی امامزاده اباذر و زویار مصرف شد.

غلامی ادامه داد:یکی از اقدامات مستمر در حوزه راهداری که به منظور ارتقای ایمنی و کاهش حوادث انجام می‌شود تعمیر و تعویض و شستشوی تابلوها و علایم ایمنی کنار جاده است که در خرداد امسال ۴۵هزار و ۶۰۰عدد از این تابلوها شستشو و ۲۱عدد تابلوی جدید نیز تهیه و نصب شد.

وی خاطرنشان کرد:به منظور ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات ۲۶گشت کنترل ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر در طول راه های حوزه استحفاظی این شهرستان انجام شد.

به گفته غلامی در این گشت‌ها که توسط کارشناسان راهداری و حمل و نقل و با همراهی پلیس راه انجام می‌شود بارنامه و صورت وضعیت ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر کنترل و در صورت مشاهده تخلف پرونده آن به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قزوین، انجام۴۷۰هزار مترمربع تسطیح و پاکسازی و ریگلاژ شانه راه‌ها، تنقیه و پاکسازی ۱۸دهنه پل و آبرو، ۸۸ مورد عملیات پاکسازی جاده از تصادفات، جمع آوری لاشه حیوانات از سطح جاده به تعداد ۱۰۱ مورد ۹مورد ایمن‌سازی دماغه‌های خروجی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره در ماه گذشته عنوان کرد.