شناسهٔ خبر: 111747 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:‌

۹۹ هزار و ۵۵۹ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین ثبت نام کردند

شورای مسکن قزوین مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین، تاکنون ۹۹ هزار و ۵۵۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۳۰ هزار و ۵۲۸ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سید علی هاشمی در جلسه شورای مسکن که به ریاست استاندار برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۵۲ نفر تایید نهایی شده اند، ۶ هزار و ۲۷۶ نفر در انتظار افتتاح حساب هستند و ۸ هزار و ۷۹۵ نفر هم افتتاح حساب را انجام داده اند.

دبیر شورای مسکن استان بیان داشت: تاکنون برای مسکن بیش از ۲۴ هزار و ۲۵۲ نفر زمین تامین شده و برای سایر متقاضیان نیز تامین زمین مور نیاز در دستور کار قرار دارد.

هاشمی بیان داشت: در بعضی از شهرهای استان بیشتر از تعداد متقاضیان زمین داریم و در تعداد معدودی از شهرهای استان مشکلاتی برای تامین زمین وجود دارد که در دست اقدام و پیگیری است.

سید علی هاشمی با اشاره به تاکید استاندار مبنی برحل مشکل کمبود زمین تا دو ماه آینده بیان داشت: دستگاه‌های دولتی برای هموار شدن مسیر جهش تولید مسکن، با اداره کل راه و شهرسازی همکاری کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دستگاه های دولتی موظفند اراضی مازاد خود را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهند گفت: در این راستا تامین مسکن برای کارمندان واجد شرایط این دستگاه‌ها در اراضی اعلام شده، صورت خواهد گرفت.

گفتنی است در این جلسه که به ریاست استاندار و دبیری هاشمی و با حضور اعضای شورا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شده بود، سید علی هاشمی خاطرنشان کرد: جلسات شورای تامین مسکن جهت پیگیری وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن استان، به طور منظم و مداوم برگزار می‌شود.