شناسهٔ خبر: 111765 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل لرستان خبر داد:

رشد ۳۴درصدی مسافران حمل و نقل عمومی برون‌شهری در استان

رشد ۳۴درصدی مسافران حمل و نقل عمومی برون‌شهری در استان در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، تعداد ۴۷۳هزار و ۷۴۸ نفر از خدمات حمل و نقل جاده‌ای مسافر استان بهره‌مند شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۴درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، رضا عبدی گفت: از آغاز سال ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ماه، تعداد ۴۷۳هزار و ۷۴۸ نفر از خدمات حمل و نقل جاده‌ای مسافر استان بهره‌مند شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۵۴هزار و ۵۳۷ نفر، ۳۴درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعداد سفر نیز با ۵درصد رشد از ۶۱هزار و ۴۰۹ نفر در سه ماهه ۱۴۰۰ به ۶۴هزار و ۳۳۶نفر افزایش یافته است، گفت: بیشترین مسافر با ۲۴۶هزار و ۴۰۸ نفر سهم ناوگان اتوبوس استان بوده که در مقایسه با سه ماهه ۱۴۰۰ با ۱۷۲هزار و ۷۴۶ نفر حدود ۴۳درصد رشد دارد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، از جابجایی یک میلیون و ۱۱۸هزار و ۵۵۷تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کالا در استان طی سه ماهه امسال خبر داد و گفت: این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با جابجایی یک میلیون و ۵۳هزار و ۸۰۱ تن، شش درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۱۶۸دستگاه ناوگان باری سنگین و نیمه‌سنگین و ۱۱هزار و ۳۱۰ دستگاه وانت بار با ۱۹هزار و ۱۰۴ راننده حرفه‌ای در سطح استان فعالیت دارند، گفت: میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۸.۵۱ سال است که در مقایسه با متوسط کشوری ۲.۲۸ سال از وضعیت بهتری برخوردار است.

عبدی گفت: با توجه به دستورالعمل سازمان راهداری مبنی بر همکاری استان‌ها در جابجایی کالاهای اساسی از مبدا بندر امام خمینی(ره)، در سه ماهه امسال ۹۶۴دستگاه ناوگان باری از استان به این بندر اعزام شده است.

وی، برگزاری سه جلسه کمیسیون ایمنی راه و پنج جلسه کمیته‌های فرعی این کمیسیون در استان، برقراری گشت‌های کنترل دروازه‌ای ناوگان کالا، مسافر و حمل مواد خطرناک و ثبت و ارجاع ۹۷ مورد تخلف به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ (رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل)، تحلیل آماری تصادفات طرح نوروزی و سه ماهه را با عنوان عملکرد شاخص در حوزه ایمنی و ترافیک برشمرد.

عبدی گفت: در سه ماهه امسال تعداد ۳۸۸ فقره پروانه عبور بار ترافیکی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۵۵ فقره، با ۱۵۰درصد افزایش همراه است و شناسایی تخلفات اضافه تناژ نیز با ۱۸درصد رشد از ۷۱ فقره در سه ماهه ۱۴۰۰‌به ۸۴ فقره در سال جاری افزایش یافته است.