شناسهٔ خبر: 111831 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اجرایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خبر داد؛

تجهیز و پایش آزمایش‌های کیفی آب در سد خرسان ۳

سد خرسان مدیر اجرایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سد خرسان سه از عملیات تجهیز و پایش آزمایش‌های کیفی آب در این سد برای نخستین بار به همت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ انصاری، مدیر اجرایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سد خرسان سه از عملیات تجهیز و پایش آزمایش‌های کیفی آب در سد خرسان ۳ برای اولین بار خبر داد و گفت: در این سد از تجهیزات آزمایشگاهی مختلفی شامل PH متر، دستگاه HQ۴۰D، دستگاه پیزومتری، دماسنج و سنسورهای هدایت الکتریکی (EC) و باقیمانده تبخیر در دمای ۱۱۰ (TDS) برای ارتقا کیفی آزمایش و پایش آب استفاده شده است.

وی افزود: آزمایش‌های فیزیکی آب شامل دمای آب، سطح ایستابی آب در گمانه‌ها، باقیمانده تبخیر (TDS )، هدایت الکتریکی (EC)، تعیین خواص اسیدیته (PH )، شوری (salinity)، اکسیژن محلول (DO) و ... که در ۱۰ نقطه شامل شش نقطه چشمه جاری و چهار حلقه گمانه به صورت ماهانه انجام و پایش شده است.

مدیر اجرایی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سد خرسان سه با اشاره به اقداماتی که در سال جدید در این سد توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام خواهد شد، عنوان کرد: تجهیز آزمایشگاه مستقر به آزمایش‌های شیمیایی و زیست محیطی آب از جمله اقدامات این آزمایشگاه در سال جدید خواهد بود.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفتنی است سد خرسان ۳ در استان چهار محال و بختیاری و در ۴۵ کیلومتری شهرستان لردگان روی رودخانه خرسان به صورت بتنی دو قوسی با ارتفاع ۱۹۵ متر و طول تاج ۴۷۰ متر، با ظرفیت ۴۰۰ مگا وات تولید انرژی برق آبی و حجم دریاچه یک هزار و ۱۵۸ میلیون متر مکعب و طول دریاچه ۴۵ کیلومتر با اهداف اصلی ذخیره آب و تولید انرژی برق آبی در حال ساخت است.