شناسهٔ خبر: 111904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

رشد ۱۵درصدی جابجایی مسافر با ناوگان عمومی استان بوشهر نسبت به دوران کرونا

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت : در یکسال اخیر با انجام ۱۹۱ هزار سفر بیش از ۴ میلیون و۴۰۰ هزار مسافر با ناوگان عمومی استان بوشهر جابجا شده است که نسبت به مدت مشابهه در دوران کرونا از رشد ۹درصدی برخوردار می باشد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، مهدی شهابی گفت : در یکسال اخیر با انجام ۱۹۱ هزار سفر بیش از ۴ میلیون و۴۰۰ هزار مسافر با ناوگان عمومی استان بوشهر جابجا شده است که نسبت به مدت مشابهه در دوران کرونا از رشد ۹درصدی برخوردار می باشد .

وی افزود: در دوران کرونا خصوصا در دوره های اوج که ممنوعیت و کاهش سفر با ناوگان عمومی نیز اعمال گردید شاهد افت شدید مسافرت و کاهش ۶۰  درصدی سفر با ناوگان عمومی بودیم .

مهدی شهابی اظهار کرد : خوشبختانه با فروکش کردن کرونا و رفع ممنوعیت سفر،تمایل به سفر با ناوگان عمومی افزایش یافته به گونه ای که شاهد رشد ۱۵درصدی در ماههای اخیر هستیم .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از ضرر و زیان شدید بخش مسافر استان در دوران کرونا خبر داد و افزود : بواسطه اعمال محدودیت های شدید سفر در دوران کرونا  بخش مسافر استان ضرر۵۰ درصدی را تجربه کرد که در تاریخ فعالیت این بخش بی سابقه است.

شهابی، وضعیت ناوگان عمومی استان خصوصا اتوبوسی را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت : وضعیت ناوگان عمومی استان در بخشهای سواری کرایه ، مینی بوس به نسبت کشور خوب و مناسب است  و در بخش اتوبوسی نیز یکی ازجوانترین ناوگان عمومی کشور را داریم .

وی همچنین عمده مقصد سفر مردم استان را  شهرهای شیراز ، اصفهان ، آبادان ، تهران و بندرعباس بیان کرد و گفت : شهر شیراز با اختصاص۳۰ درصد سفرهای مردم استان بوشهر بیشترین مقصد سفر مردم در یکسال اخیر بوده است .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  اظهارکرد : بر اساس آخرین آمار هم اکنون تعداد۵۶۰ دستگاه اتوبوس ،۵۹۳ مینی بوس و ۱۷۰ سواری کرایه بین شهری در سطح استان فعال هستند که با مشارکت تعداد ۳۹ شرکت حمل و نقل مسافر وظیفه جابجایی مسافر در درون و برون استان را برعهده دارند.