شناسهٔ خبر: 111926 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی درهفته‌ای گذشت؛

مذاکره وزیر راه و شهرسازی با مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد/واریز ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

نهضت ملی مسکن شهریار مذاکره وزیر راه و شهرسازی با مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد، واریز ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن و الزام موجران به رعایت مصوبات سران قوا در خصوص تمدید خودکار اجاره یکساله بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

الزام موجران به رعایت مصوبات سران قوا در خصوص تمدید خودکار اجاره یکساله

وزیر راه و شهرسازی در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی بر اجرای مصوبات سران قوه برای ساماندهی بازار اجاره در تهران و سایر استان‌ها تاکید کرد و گفت: ارایه کد رهگیری به وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌شود.

تدوین سیاست نوین شهری و شهر هوشمند در ایران مطابق با برنامه اسکان بشر

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تدوین سیاست نوین شهری (NUP) و شهر هوشمند، زیر نظر برنامه اسکان بشر ملل متحد در جمهوری اسلامی به عنوان یکی از سه کشور پیشتاز در سطح بین‌المللی در مرحله نهایی قرار دارد.

مذاکره وزیر راه و شهرسازی با مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد

رستم قاسمی، به عنوان رئیس کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران، برای شرکت در یازدهمین اجلاس مجمع جهانی شهری (World Urban Forum) وارد لهستان شد و با مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد مذاکره کرد.

آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت عمران شهرهای جدید

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر بکارگیری همه امکانات موجود برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دستورات لازم را برای آغاز فوری عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید اصفهان ظرف دو هفته آینده صادر کرد.

واریز ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

شایان مدیرعامل بانک‌مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع ۱۹ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است که از این میزان ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۱۰ هزار میلیاردتومان از محل تسهیلات است.

تسهیلات خودمالکی نهضت ملی بیش از ۲۷ هزار واحد به مبلغ ۹/۴ هزار میلیاردتومان منعقد شد

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۲۷ هزار و ۷۱۶ واحد به مبلغ ۹ هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان خبر داد.

اعلام گزارش پیرامون پدیده فرونشست و نحوه اقدام در مورد آن

دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گزارش خود را پیرامون پدیده فرونشست و نحوه اقدام در مورد آن اعلام کرد. در بخشی از این مصوبه آمده است: در اجرای بند ۴ از قسمت «ض» ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان متولی قانونی نقشه‌های مناطق و زون‌های با خطر فروریزش و فرونشست در سطح کشور، تهیه شده توسط سازمان نقشه‌برداری کشور را با همکاری کلیه مراجع علمی و تخصصی مرتبط و با اولویت حوزه‌های شهری (حریم و محدوده شهرها)، حداکثر ظرف مدت یک ماه مورد ارزیابی و تدقیق نهایی قرار داده و به کلیه مراجع مربوطه ابلاغ کند.

ساخت ۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان سلماس

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حمایت از احداث ٧ هزار واحد، سهم شهرستان سلماس از طرح نهضت ملی مسکن است که اراضی مورد نیاز برای اجرای این طرح فراهم است.

پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۵ تیرماه تمدید شد

وزیر راه و شهرسازی در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها از تمدید مهلت نهایی پالایش طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۵تیر خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی حدود ۷۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه اراضی ۸۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شده است از آغاز عملیات اجرایی حدود ۷۰ هزار واحد خبر داد و گفت: با رفع موانع اجرای طرح نهضت ملی، پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان سرعت گرفته است.

توسعه صنعتی‌سازی و تولید واحدهای مسکونی با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین ساختمانی

توسعه صنعتی‌سازی و فن‌آوری‌های نوین ساختمانی و توسعه اطلاعاتی سامانه‌های بخش مسکن با راه‌اندازی و بهره‌برداری از چهارسامانه طرح‌های حمایتی مسکن، طرح نهضت ملی مسکن، طرح تسهیلات ودیعه مسکن، طرح تسهیلات ساخت مسکن و سامانه املاک و اسکان و ارتقای سطح گزارش‌های پردازش شده از این سامانه‌ها بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در تحقق شعال سال است.

سامانه سفته الکترونیکی در بانک مسکن عملیاتی شد

معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن از عملیاتی شدن سامانه «سفته الکترونیکی» در این بانک خبر داد.