شناسهٔ خبر: 11193 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت صورت می‌گیرد

افتتاح ۵۷ پروژه راهسازی با ۵۷ میلیارد تومان اعتبار در خراسان جنوبی

مهدی جعفری مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افتتاح ۵۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان در حوزه راه همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

مهدی جعفری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر گفت: خراسان جنوبي دارای ۹۰۶ روستاي بالاي ۲۰ خانوار است كه از این میزان  ۷۸۰ روستاي بالاي ۲۰ خانوار داراي راه آسفالته و ۱۲۶ روستا فاقد راه آسفالته هستند، طول راه‌هاي آسفالته روستايي در استان بالغ بر پنج هزار و ۱۵۰ كيلومتر بوده كه در سال ۹۳ و ابتداي سال ۹۴ بالغ بر ۳۳۰ كيلومتر از اين راهها روكش آسفالت شده است.

جعفری در خصوص پروژه های شاخص قابل افتتاح راه روستايي در هفته دولت در این استان اعلام کرد: راه ميغان – بصيران به طول ۳۰ كيلومتر که اتصال دهستان ميغان و معادن منطقه شاهكوه نهبندان را به شهرستان خوسف برقرار مي كند  یکی از پروژه های افتتاحی در این هفته به شمار می رود.

وی همچنین ادامه داد: روکش آسفالت حدود ۲۰ كيلومتر راه روستایی و احداث مسیر درح – خاكك و چاه مجتمع عشايري به طول ۲۷ كيلومتر از دیگر پروژه های آماده بهره برداری در استان محسوب می شوند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان جنوبی روكش راههاي اصلي و فرعي به طول ۱۵۲ كيلومتر ،اجراي روشنايي در راههاي اصلي به طول ۱۲/۵ كيلومتر ، ايمن سازي ورودي شهر ديهوك به طول ۱/۵ كيلومتر و عرض متوسط ۴۵ متر از ديگر پروژه هاي ايمني و روكش راههاي اصلي و فرعي قابل افتتاح در هفته دولت استان به شمار می روند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش اصلاح سه نقطه پرحادثه شامل احداث واريانت در پيچ اصفهك – بشرويه ، احداث واريانت در محور مرك – منصورآباد به طول دو كيلومتر و اصلاح تقاطع سردخانه در شهرستان بيرجند را از دیگر طرح های قابل افتتاح در هفته دولت بیان کرد.

جعفری همچنین از افتتاح زیرگذر روستای امیرآباد و اجرای روشنایی این محور در بیرجند با حضور معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در این هفته خبر داد و گفت:بهره‌برداری از این زیرگذر، در کاهش تلفات جاده‌ای نقش بسزایی خواهد داشت./

نظر شما