شناسهٔ خبر: 111976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس کارگروه حمل و نقل و جابجایی پدافند غیر عامل مازندران :

پدافند غیر عامل و نقش آن در مدیریت بحران حائز اهمیت است

vh رئیس کارگروه حمل و نقل و جابجایی پدافند غیر عامل استان مازندران در جلسه کارگروه مذکور اظهار داشت: پدافند غیر عامل و نقش آن در مدیریت بحران حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و  رئیس کارگروه حمل و نقل و جابجایی پدافند غیر عامل  استان در این نشست عنوان کرد: تهیه طرح پدافند غیرعامل مربوط به شناسایی و سطح‌بندی زیرساخت‌های مواصلاتی، جاده‌ها، شریان‌های حیاتی، پل‌های مهم در سطح استان را در دستور کار قرار دارد.

  وی پیش‌بینی، جانمایی، طراحی و احداث زیرساخت‌های حمل و نقل متناسب با طرح تخلیه و اسکان اضطراری شهرهای استان و تعیین نقش دستگاه‌های ذی ربط در آن برای شرایط اضطراری ناشی از تهدیدات و اقدامات دشمن و رزمایش آ نها را مهم ارزیابی کرد.

رئیس کارگره حمل و نقل و جابجایی پدافند غیر عامل استان تصریح کرد : ایجاد امنیت درجامعه و کشور در گرو تفهیم کامل اصول پدافند غیرعامل در اجتماع و آگاهی دادن از تهدیدات و خطرات موجود به جامعه و ارائه راهکارهای مقابله با این تهدیدات است.

جهانیان بررسی و شناسایی آسیب‌پذیری‌های وضع موجود شبکه راه‌های اصلی و معابر ورودی و خروجی شهرها در سطح استان را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: طراحی و پیش‌بینی لازم به منظور استفاده چند منظوره از فضاهای موجود در شبکه حمل و نقل شهرها (به ویژه شبکه حمل و نقل زیرزمینی) به عنوان پناهگاه و جان پناه در شرایط اضطراری الزامی است.

وی خاطر نشان ساخت: پدافند غیر عامل یعنی  تامین امنیت روانی جانی و مالی افراد با پیش بینی تمهیدات ایمنی ،امنیتی و احتیاطی در برابر خطرات و تهدیدات، که امری صلح طلبانه، فطری و دفاعی در کل بشریت می باشد. بر این اساس گام نخست در پیاده سازی ضوابط پدافند غیرعامل و متعابا مصون سازی کشور در برابر تهدیدات، فرهنگ سازی اصولی و ارائه آموزشهای هدفمند در جامعه است.

گفتنی است جلسه مذکور با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران و اعضای کارگروه در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران برگزار شد.