شناسهٔ خبر: 111986 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران/ کاهش نسبی دما از روز یکشنبه در نیمه شمالی و بخش های شرقی

وزش باد کارشناس هواشناسی ازکاهش نسبی دما از روز یکشنبه در نیمه‌شمالی و بخش‌های شرقی خبر داد و گفت: در برخی نقاط استان تهران در بعداز ظهر شاهد وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک خواهیم بود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز جمعه دهم تیرماه و روزهای آتی را تشریح کرد.

به گفته کارشناس هواشناسی تا روز دوشنبه وزش بادهای شدید توام با گردو خاک پدیده غالب در شرق کشور است، ضمن اینکه درجنوب غرب کشور و در خوزستان، ایلام و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید توام با گردوخاک پیش‌بینی می شود.

گودرزی بیان کرد: از بعدازظهر شنبه و طی روز یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بارندگی همراه با رگبارو رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش بینی می‌شود و دریای خزر نیز طی این مدت مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آتی در جنوب سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان در بعدازظهر و شب‌ها رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک را شاهد خواهیم بود و دریای جنوب نیز تا چند روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: از لحاظ دمایی همچنان تا روز شنبه هوای گرم در کشور مستقر است و از روز یکشنبه به طور محسوسی دمای هوا در نیمه شمالی و بخش‌های شرقی کاهش می یابد و هوا خنک تر می شود.

گودرزی درباره پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای تهران نیز گفت:آسمان پایتخت امروز صاف خواهد بود و در بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد و بیشینه دمای هوا در ایستگاه مهر آباد تهران نیز امروز به ۳۹ درجه بالای صفر می‌رسد.