شناسهٔ خبر: 112026 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای محرومیت زدایی از روستاهای استان مرکزی صورت پذیرفت:

آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از دو پروژه ساخت راه روستایی در شهرستان ساوه

محرومیت زدایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اتمام اجرای لایه آسفالت پروژه ساخت راه روستایی امامزاده خورق و شروع عملیات اجرای لایه آسفالت راه روستایی بندنقین در شهرستان ساوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با جدیت به کار رفته و پیگیری مستمر بعمل آمده در راستای محرومیت زدایی از روستاهای استان، ساخت راه روستایی امامزاده خورق در شهرستان ساوه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اتمام و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این طرح شامل عملیات زیرسازی و آسفالت به طول ۵۰۰ متر بود که با استفاده از ظرفیت ماشین آلات راهداری شهرستان ساوه در اجرای لایه زیرسازی و همکاری پیمانکار مربوطه در اجرای لایه آسفالت، در اقدامی جهادی این روستا نیز از مسیر آسفالته برخوردار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: همزمان با اتمام عملیات احداث راه روستایی امامزاده خورق، عملیات اجرای لایه آسفالت راه روستایی بندنقین نیز به طول تقریبی دو کیلومتر شروع شد.

وی این نوید را داد که با توجه به فعال شدن این کارگاه جاده‌ای، این محور نیز تا پایان نیمه اول تیرماه از راه آسفالته برخوردار خواهد شد تا خدمتی دیگر برای هم استانی های عزیز میسر گردد.

جهانی اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تداوم تخصیص اعتبارات لازم برای ساخت راه‌های روستایی، در آینده‌ای نزدیک بتوانیم تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را از راه آسفالته برخوردار سازیم که بی شک این اقدام در توسعه روستاها نیز تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.