شناسهٔ خبر: 112041 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف بازشدن گره ۴۰ ساله مشکل شهروندان تهرانی انجام شد:

تعیین تکلیف واگذاری‌های سنواتی معوض اراضی ۱۶۹ هکتاری جنب کارخانه سیمان ری

مجتبی شهبازی رئیس اداره واگذاری راه و شهرسازی استان تهران از رفع موانع سالهای متمادی اسناد اراضی واگذار شده در محدوده کارخانه سیمان ری در اجرای لایحه قانونی معوض سیمان ری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، مجتبی شهبازی رئیس اداره واگذاری راه و شهرسازی استان تهران گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به محدودیت های تامین مصالح ساختمانی در وضعیت جنگ و دفاع مقدس و در صدر این مشکلات سیمان که فشارهای حداکثری کشورهای غربی سبب شده بود کشوربا کمبود سیمان مواجه شود،همچنین لزوم پیشرفت های عمرانی در استان تهران ، مسئولین وقت را برآن داشت تا تدبیری بیاندیشند و برهمین اساس تصمیم به گسترش محدوده کارخانه سیمان در ضلع جنوبی شهر تهران با هدف تامین حداکثری این عنصر مهم در ساخت و سازها گرفته شد.
وی ادامه داد: با توجه به واگذاری‌های گذشته در محدوده کارخانه سیمان ری لازم بود تا موانع و مشکلات انتقال سندها احصاء و بررسی کارشناسی و علت یابی شود.
شهبازی افزود: در همین راستا با هدف رفع مشکلات مالکینی که در سنوات گذشته (دهه های ۶۰ و ۷۰) به آنها معوض واگذار شده بود به دلایلی همچون وقوع ملک در خارج از محدوده ۱۶۹ هکتاری جنب کارخانه سیمان و یا غیر واجد شرایط بودن ، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پس از ریشه یابی مشکلات مطروحه نسبت به ارائه پیشنهادات و اتخاذ تدابیر لازم برای مرتفع کردن گره های موجود اقدام نمود که نهایتا منجر به تصویب لایحه ای به نفع شهروندان در سازمان ملی زمین و مسکن گردید.
رئیس اداره واگذاری راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر مالکین می توانند با مراجعه به راه و شهرسازی شهرری نسبت به اخذ اسناد قراردادهای موجود پس از طی مراحل قانونی اقدام نمایند.