شناسهٔ خبر: 112059 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیستان و بلوچستان در صدر استان های برتر کشور در اجرا و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن

عطاء اله اکبری.jpg دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: این استان با اقدامات مطلوب ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب رتبه نخست اجرای طرح نهضت ملی مسکن کشور را کسب کرد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عطاء اله اکبری در جلسه بررسی و هماهنگی تولید مسکن کشور که با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونین وزیر و مدیران کل راه وشهرسازی استانها برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم دولت ایجاد اشتغال است که در این استان با احداث سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم در آمد و فعال کردن بخش‌های مختلف صنعت سبب اشتغال بیش‌از ۱۲ هزار نفر شده است. 
وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه تلاش دولت این است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل شود با اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن امید برای تحقق این هدف و  خانه دار شدن اقشار مختلف بخصوص زوج های جوان افزایش یافته است. 

دبیر شورای مسکن و مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد:  برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسراستان در افق چهارساله زمین برای ساخت ۱۴۲ هزار و ۲۰۴ واحد مورد نیاز بود که با اقدامات مطلوب صورت گرفته زمین فراتر از برنامه یعنی برای احداث ۱۶۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی تامین گردیده است. 

وی  افزود: این استان هم اینک در صدر استان های برتر کشور در اجرا و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد. 

اکبری با اشاره به پروژه های قابل افتتاح طرح نهضت ملی مسکن گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سالجاری ۵۹۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محدوده تحت پوشش ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرهای جدید تیس و رامشار آماده بهره برداری خواهد شد.