شناسهٔ خبر: 112064 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرد:

اجرای طرح ویژه کنترل تاخیردر مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی

شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: در راستای خدمات دهی مناسب به مسافران جاده ای طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفرناوگان عمومی حمل و نقل مسافر از ۱۲ تا ۲۱تیر ماه در پایانه های مسافری سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام خدمات دهی مناسب به مسافران جاده ای طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفرناوگان عمومی حمل و نقل مسافر از ۱۲ تا ۲۱ تیر ماه در پایانه‌های مسافری سراسر کشور اجرا می شود، بیان کرد: طرح یاد شده در چارچوب نظارت براجرای تبصره ۱و۲ماده ۶ ضوابط حمل و نقل مسافر و بند ۶ منشور حقوق مسافر در پایانه های عمومی و نیز اختصاصی شرکت‌های حمل و نقل در تمام استان‌ها اجرا می شود.

شهرکی افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی به استان‌ها حضور موثر مسئولان استان درمراحل آغاز و اجرای طرح و مستند سازی اجرای طرح الزامی است.

همچنین در این دستورالعمل بررسی و برخورد با تخلفات در کمیسیون‌های فوق العاده از طریق اداره حقوقی ادارات کل استان‌ها قید شده است.

معاونت حمل و نقل سازمان افزود: کنترل در مقصد ناوگان ورودی به هر استان و مستند سازی تخلفات تاخیرهای غیر معمول حین سفر و ارجاع با قید فوریت آن به استان مبدا حرکت، استفاده از سامانه پلاک خوان و سپهتن برای کنترل زمان سفر از مبدا تا مقصد ،استفاده از ظرفیت کلیه تشکل‌های صنفی استان ،اطلاع رسانی مسیرهای ارتباطی به مسافران برای انعکاس شکایات و پاسخگویی فوری به شکایات و نظرات دریافتی مسافران از مهمترین موارد این دستورالعمل است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرکی خاطر نشان کرد: با تدوین و ابلاغ این دستورالعمل تاکید شده نظارت ها ، به طور مستمر و موثر استمرار یابد و با استفاده از تجارب اجرای طرح و ابلاغ آن به نمایندگان اداره کل مستقر در پایانه های عمومی مسافری در طول سال نیز اقدامات لازم صورت پذیرد.