شناسهٔ خبر: 11212 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نریمان در مراسم افتتاح پروژه‌های راهی و مسکن اصفهان:

شهرهای جدید با مترو به شهر مادر متصل می‌شود

آئین افتتاح 62 پروژه راهسازی وراهداری و 1896 واحد مسکن مهر استان اصفهان معاون وزیر راه وشهرسازی درآیین افتتاح ۱۸۹۶ پروژه‌های مسکن مهر که به صورت پایلوت در شهر علامه مجلسی برگزار شد ،گفت : شهرهای جدید با مترو به شهر مادر متصل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، محسن نریمان معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درآیین افتتاح ۶۲ پروژه راهسازی وراهداری و یکهزارو ۸۹۶ واحد مسکن مهر که با حضور علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ، محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان ، حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان و جمعی از مسئولان استانی و محلی انجام شد گفت: در این سفر توفیقی حاصل شد تا بیش از ۷ هزار واحد مسکن مهر را در شهرهای فولادشهر ، مجلسی وبهارستان افتتاح کنیم.

محسن نریمان ادامه داد : تلاش ما این است شهرهای جدید استاندارد ، پویا و با معیارهای بین المللی ایجاد گردد .

وی گفت: هدف این است که شهرهای جدید با ریل به شهر مادر متصل شود و بدین منظور ایجاد رینگ اصفهان ، بهارستان ، فولادشهر و مجلسی قابل پیگیری و این امر در برنامه ها پیش بینی و اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود : سعی شده تا کارهای روبنایی وزیربنایی ازقبیل مدرسه ، مسجد ، فضای بهداشتی درمانی و فرهنگی در این شهرها ایجاد شود که در شهرهای مجلسی ، فولادشهر وبهارستان این موارد درنظر گرفته شده است .

وی با اعلام اینکه سعی بر این است که مسکن با کیفیت و با امکانات مناسب به متقاضیان تحویل شود  ابراز امیدواری کرد درسال همدلی و همزبانی دولت وملت وبا کمک قوای مجریه ومقننه بتوان بستر ساز اقدامات خیر در منطقه شد .

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان نیز در این آئین گفت :از ۱۹۹ هزار واحد مسکن مهر استان ۱۷۰ هزار واحد افتتاح شده و ۱۵ درصد مابقی نیز امید است تا پایان سال افتتاح وبقیه پروژه های مسکن مهر در ۳ ماهه اول سال ۹۵ به اتمام رسد .

وی اظهار داشت : در بحث راه در ۲۴ شهرستان واقع در استان، ۶۲ پروژه راهسازی بالغ بر ۱۳۴۰ میلیارد ریال امروز افتتاح میگردد که شامل ۲۴۷ کیلومتر بهسازی وروکش آسفالت راهها ، ۱۵ پروژه راهداری ، احداث وبهسازی ۸۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی و احداث وساماندهی ۴ دستگاه پل می باشد .

غلامی با اشاره به هدف گذاریهای اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان در بخش راه افزود : هدف اول تامین سفری ایمن در بخش بار ومسافر است که امید است بتوان این موضوع را در شاخص های کشوری لحاظ کرد تا اعتبارات بیشتری به بخش راه تخصیص یابد .

 وی هدف دوم این اداره کل را ایجادارتباط شهرستانها با مرکز استان  دانست وگفت : هدف دوم دوبانده نمودن تمامی راههای ارتباطی استان با شهرستانها و همچنین دوبانده نمودن راههای مواصلاتی استان با ۹ استان مجاور است که امید است با برنامه ریزیهای انجام شده تحقق یابد .

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در بخش توسعه و عمران شهری عنوان کرد : از ۱۰۶ شهر استان  طرح توسعه ۹۵ شهر به اتمام رسیده و تا دو ماه آینده ۱۱ شهر باقیمانده نیز طرحهای توسعه ای آنها به اتمام خواهد رسید و برای تهیه طرح های تفصیلی شهرها عقد قرار داد بسته خواهد شد .

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار داشت : با همدلی وهمزبانی مسئولین محلی واستانی شاهد به ثمرنشستن اقدامات شایسته در منطقه خواهیم بود که امید است مشکلات مسکن مهر شهرهای جدید مرتفع وشرایط برای اسکان متقاضیان فراهم گردد .

وی بیان داشت : حضور دولتمردان در منطقه منشا خدمات بسیاری بوده که ازآنجمله می توان به ایجاد سالن ورزش باستانی ،احداث دومین استخر شهرستان مبارکه وتسهیل در ایجاد شهرداری شهر علامه مجلسی اشاره نمود که از کارهای شایسته اقدام شده در شهرستان است

ایرانپور از مشکلات شهر مجلسی را عدم وجود تصفیه خانه فاضلاب شهری و خط اتصال مترو به شهر مجلسی عنوان داشت و خواستار رفع این مشکلات شد .

در این آئین، ۶۰۹ واحد مسکن مهر مجلسی ، ۴۱۲ واحد مسکن مهر بهارستان ، ۸۷۵ واحد مسکن شهرهای بالا وزیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۶۲ پروژه راهسازی وراهداری افتتاح شد./

نظر شما