شناسهٔ خبر: 112177 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماه نخست امسال صورت گرفت:

افزایش ۴۶ درصدی ترافیک جاده‌ای در خراسان شمالی/ تردد بیش از ۲۷ میلیون خودرو در محورهای استان

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از تردد ۲۷ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۶۱۴ خودرو طی سه ماه نخست سال جاری در محورهای برون شهری استان و افزایش ۴۶ درصدی ترافیک در ورودی و خروجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( خراسان شمالی)، جعفر شهامت گفت: در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۲ هزار خودرو وارد استان و بیش از ۲ میلیون و ۵۱۱ خودرو از محورهای استان خارج شدند که در مقایسه با سال قبل به ترتیب ۴۶ درصد و ۴۷ درصد افزایش یافته است.

وی بیشترین متوسط تردد روزانه سه ماهه گذشته را محور بجنورد – شیروان ( بجنورد )  و بالعکس ذکر کرد و ادامه داد: طی این مدت، محور دارای بیشترین تردد (براساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور) چمن بید – جنگل گلستان(چشمه خان) و بالعکس و اسفراین – بجنورد (بجنورد) و محور دارای کمترین تردد (بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور)، صفی آباد – گراتی و بالعکس و سنخواست – جاجرم و بالعکس بوده است همچنین محورهای شیروان – فاروج  و بجنورد – شیروان (سیساب) بیشترین سرعت متوسط را داشتند.

به گفته شهامت، حدود ۱۴ درصد تردد ورودی استان بیشتر از ۲ روز ماندگاری در استان داشته اند همچنین بیشترین تردد وسایل نقلیه مربوطه به خراسان رضوی،گلستان و مازندران است.

 وی خاطرنشان کرد: از کل تردد ثبت شده در محورهای خراسان شمالی، ۸۹ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک و بقیه مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.