شناسهٔ خبر: 112184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل اعلام کرد:

جابجایی ۲۱۲ هزار و ۸۴۷ نفر مسافر در شهرستان اردبیل

مسافر.jpg رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت:در سه ماهه گذشته ۲۱۲ هزار و ۸۴۷ نفر مسافر از این شهرستان جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،بهرام خیاوی در بازدید از پایانه های مسافربری شهرستان اردبیل  با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۳۷ هزار و۴۳۸ سفر انجام شده است گفت:این میزان جابجایی درمقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۱۹۶ هزار و ۱۳۲نفرمسافر بود رشدبیش از  ۸ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ شرکت مسافربری در شهرستان اردبیل تصریح کرد:در فصل بهار ۴۳۰ هزار و ۳۱۱ تن کالا نیز از این شهرستان جابجا شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در مدت یاد شده از صدور ۲۹۰ هزار و ۸۷۰ برگ بارنامه در شهرستان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد:۳۴ شرکت حمل ونقل کالا در این شهرستان در حال خدمات رسانی به مردم و رانندگان هستند.

خیاوی تعمیر و تجهیز ۳۸ دستگاه ازماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری را در سه ماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد:جهت انجام فعالیت های راهداری بصورت مستمرماشین آلات راهداری در جاده بازرسی و همچنین ضایعات،تجهیزات و ماشین آلات فرسوده جمع آوری و به اداره ماشین آلات انتقال داده شده است.

وی در جهت حفاظت و صیانت از حریم راهها بعنوان سرمایه ملی، از شناسایی،تخریب و قلع و قمع ۳۶ مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان اردبیل خبرداد و بیان کرد:با حضور گشت راهداری در محور ها تاکنون صد مورد درختکاری،حفاری وبساط دستفروشان تخریب و جمع آوری، ۵۵ مورد تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی و جمع آوری و همچنین ۵ مورد شانه سازی انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل اصلاح ۸هزار متر شیب شیروانی راههای روستایی،شستشوی مستمر علائم،انسداد ۴ مورد راههای دسترسی غیرمجاز در محور اردبیل –رضی،پاکسازی رفوژوسط جاده در مسیر اردبیل –خلخال و اردبیل-سرعین،جمع آوری زباله و حاشیه جاده از نخاله های ساختمانی  درمسیر اردبیل-ارجستان-بنفشه درق-زردآلو وسردابه و ایمن سازی رمپ های ورودی و خروجی محور سردابه را از دیگر اقدامالت مهم راهداران شهرستان اردبیل در سه ماهه گذشته برشمرد.

خیاوی در جهت ارتقای ایمنی راهها به نصب ۴۰۰ عدد استوانه ایمنی در نقاط حادثه ساز و پربرخورد اشاره کرد و گفت :در مدت یاد شده راهداران پرتلاش شهرستان اردبیل بیش از ۲۰۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه را اصلاح و رفع کرده اند.