شناسهٔ خبر: 112255 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور افزایش ضریب ایمنی کاربران جاده ای صورت پذیرفت:

اجرای عملیات دیوار حائل دوآب –بلده شهرستان نور

مازندران - راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از اجرای عملیات تثبیت نقاط رانشی محور دوآب – بلده شهرستان نور به طول تقریبی ۱و نیم کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۱۵میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، اسماعیل فولادی اظهار داشت: اجرای عملیات تثبیت نقاط رانشی محور دوآب – بلده شهرستان نور به طول تقریبی ۱و نیم کیلومتر در ۹ نقطه شناسایی که در حال حاضر ۵ نقطه مورد بهره برداری قرار گرفت و ۴ نقطه در حال احداث است.

محور دو آب بلده که بر اثر سیل اردیبهشت سال۱۳۹۹ تخریب شد در سال گذشته با هدف افزایش ضریب ایمنی و سلامت کاربران جاده ای  با احداث بیش از ۱۳۹۵ متر دیوار حائل در ۹ نقطه محور یاد شده ایمن شد.

فولادی افزود: با کمک راهداران پر تلاش و با عنایت به نیاز منطقه مقرر شد خاک ریزی پشت دیوار حائل با استفاده از ماشین آلات راهداری تخت اختیار شهرستان"بلدوزر، بیل مکانیکی، بنز مایلر و لودر" انجام گردد که خوشبختانه با ۴۸۰۰ سرویس بار نسبت به اجرای عملیات اقدام شده است.

وی خاطر نشان ساخت: شهرستان نور به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب، ساحلی بودن و وجود جنگل های انبوه، روستاها و مناطق ییلاقی خوش آب و هوا همواره یکی از نقاط مستعد جهت جذب گردشگر محسوب شده و این در حالی است که می‌توان با ایجاد راه های روستایی ایمن و مناسب در شهرستان گردشگران زیادی را جذب منطقه کرد.

گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه های استان ۷۴۰ کیلومتر مربوط به شهرستان نور است.