شناسهٔ خبر: 112342 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

بازنگری در فرآیندهای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور برای اولین بار از سال ۱۳۹۴ در دستور کار سازمان بنادر

جلیل اسلامی معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، برای اولین بار از سال ۱۳۹۴ تا کنون، بازنگری و تبیین فرآیندهای سرمایه گذاری در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست تخصصی تبیین و تدوین فرآیند و ضوابط اجرایی سرمایه گذاری در بنادر با حضور اعضای هیات عامل سازمان، مدیران کل ستادی و مدیران کل بنادر کشور در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

 جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر در این نشست گفت: با تاکیدات جدی مدیرعامل سازمان، تدوین فرآیند و ضوابط اجرایی سرمایه گذاری در بنادر کشور با سرپرستی اداره کل امور اقتصادی و مناطق در سازمان، معاونین امور بندری و اقتصادی، روسای ادارات امور اقتصادی و مناطق بنادر کل کشور و با همکاری و تعامل تنگاتنگ معاونت‌ها و ادارات کل ستادی و مدیران کل بنادر کشور در دستور کار قرار گرفت که در این راستا دو نشست تخصصی و هم‌اندیشی با سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین مدیران و کارشناسان دست اندر کار امر سرمایه گذاری در ستاد و بنادر کشور برگزار شده است.

به گفته اسلامی، برای اولین بار از سال ۱۳۹۴ تا کنون، بازنگری و تبیین فرآیندهای سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفته که اهم اهداف این اصلاح و تبیین ضوابط اجرایی سرمایه گذاری شامل توسعه متوازن بنادر به طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، افزایش توان و ترافیک بندری و دریایی از طریق استقرار فعالیت‌های مبتنی بر تجارت از راه دریا، شفافیت با ایجاد وحدت رویه و اهتمام در ارتقاء رقابت آزاد با رعایت اصل برابری حقوق سرمایه گذاران با شرکت در مزایده‌های عمومی است.

معاون امور بندری و اقتصادی تاکید کرد: شناسایی بازار مناسب به منظور توسعه حوزه سرمایه گذاری بندری می‌بایست انجام شود تا ضمن ایجاد امکان ارتباط موثر با کشورهای همسایه، بتوانیم شاهد استفاده مطلوب از پسکرانه بنادر کشور باشیم.

در این جلسه همچنین مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر با اشاره به استعداد فوق‌ العاده‌ کشور در حوزه بندری، ‌ گفت: اقتصاد ایران نیازمند توسعه "دریا پایه" است تا از طریق آن شاهد پویایی و رونق اقتصاد و تجارت کشور باشیم.   حسین یداللهی سپس کلیات فرآیند سرمایه گذاری در بنادر را تشریح کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در ادامه جلسه، هر یک از معاونین و مدیران کل سازمان و بنادر کشور ضمن اعلام موافقت با کلیات فرآیند، نسبت به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای اصلاحی خود در این خصوص و چالش‌های قراردادهای سرمایه گذاری بیان کردند