شناسهٔ خبر: 112355 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارگزار پروژه‌های شرق طرح نهضت ملی مسکن (کوی زنگان):

آخرین استانداردها و مقررات ملی ساختمان در پروژه‌های سایت کوی زنگان رعایت می‌شود

محمودی کارگزار زنجان کارگزار پروژه‌های شرق طرح نهضت ملی مسکن (کوی زنگان)،با بیان اینکه آخرین استانداردها و مقررات ملی ساختمان در پروژه‌های سایت کوی زنگان رعایت می‌شود، گفت: مهندسین سازمان نظام مهندسی برای این پروژه‌ها به صورت اشخاص حقوقی در قالب شرکت‌های مشاور به طور مستمر، از روند اجرایی این پروژه‌ها نظارت و بازدید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، قاسم محمودی ظهر سه شنبه در برنامه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، با بیان اینکه زمین در سایت کوی زنجان، برای اهداف طرح‌های ساخت مسکن ذخیره شده بود تا برای افراد واجد شرایط مسکن ساخته شود، گفت: مساحت این زمین حدود ۸۶ هکتار است و حدود ۵ هزار و ۷۰۰ واحد در این زمین مسکن احداث خواهد شد.

وی اظهار کرد: غیر از سایت کوی زنگان دو پروژه ۱۴۴ واحدی و ۳۶۸ واحدی در گلشهر داریم و یک پروژه ۲۵۰ واحدی هم در شهرستان ابهر است که قرار داد بسته شده و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

کارگزار پروژه‌های شرق طرح نهضت ملی مسکن (کوی زنگان)، گفت: در حال حاضر در تجهیز کارگاه پروژه هزار و ۲۹۶ واحدی که شرکت جهاد نصر اجرای آن را بر عهده دارد ساخت و ساز انجام می‌گیرد.

محمودی تاکید کرد: به طور میانگین کل پیشرفت فیزیکی پروژه‌های کوی زنگان بیش از ۴۱ درصد بوده و پروژه طرح نهضت ملی مسکن شهرستان ابهر هم ۸.۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها از اواخر سال ۹۹ و ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا کنون برای پروژه‌های شرق شهر زنجان به همراه یک پروژه در شهر ابهر، حدود هزار میلیارد تومان هزینه شده که ۶۳۰ میلیارد تومان آن از آورده متقاضیان و ۳۸۰ میلیارد تومان نیز از تسهیلات بانکی بوده است.

کارگزار پروژه‌های شرق طرح نهضت ملی مسکن (کوی زنگان)، ابراز داشت: در این راستا برای هر واحد مسکونی در این سایت حدود ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.

محمودی به روند تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان در سایت کوی زنگان اشاره کرد و بیان داشت: برنامه شروع تحویل واحدهای مسکونی از پایان امسال به تناسب پیشرفت پروژه‌ها خواهد بود.

وی افزود: همچنین عمده این پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید و تحویل متقاضیان می‌شود.

کارگزار پروژه‌های شرق طرح نهضت ملی مسکن (کوی زنگان)، با بیان اینکه در این پروژه‌ها آخرین استانداردها و مقررات ملی ساختمان رعایت می‌شود، افزود: مهندسین سازمان نظام مهندسی برای این پروژه‌ها به صورت اشخاص حقوقی در قالب شرکت‌های مشاور به طور مستمر، از روند اجرایی این پروژه‌ها نظارت و بازدید می‌کنند.

محمودی زیر بنای مفید واحدهای مسکونی در سایت کوی زنگان را بین ۸۰ متر تا ۱۲۰ متر اعلام کرد و بیان داشت: این واحدها از تک خوابه تا سه خوابه است و عمدتاً دو خوابه احداث می‌شود.