شناسهٔ خبر: 112366 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

به مقصد بندر آکتائو قزاقستان انجام شد؛

بارگیری نخستین محموله صادراتی مصالح ساختمانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر

بارگیری نخستین محموله صادراتی مصالح ساختمانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر نخستین محموله مصالح ساختمانی برای ارسال به قزاقستان در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدتقی انزان‌پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران درباره عملکرد بندر نوشهر در بخش صادرات کالا، گفت: نخستین محموله کاشی و سرامیک در سال جاری با وزن حدود  هزار و ۷۰۵ تن در بندر نوشهر جهت ارسال به مقصد بندر آکتائو کشور قزاقستان بارگیری شد.

 وی با بیان اینکه بنادر نوشهر و فریدونکنار از تجهیزات و امکانات مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار هستند، تصریح کرد: تجار و بازرگانان و دیگر فعالان حوزه صادرات و واردات می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود در این بندر و بهره گیری از مزایا و ویژگی های منحصر به فرد صنعت حمل و نقل دریایی، موجب رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور شوند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، غلات، چوب، کاغذ و مقوا از عمده ترین کالاهای وارداتی و مصالح ساختمانی و مواد معدنی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی شامل میوه و کنسانتره میوه از مهم ترین کالاهای صادراتی از بنادر مازندران است.