شناسهٔ خبر: 112413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکید استاندار اصفهان؛

 تعریف الگوهای منحصر به فرد برای بازآفرینی شهری

ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان استاندار اصفهان در ستاد بازآفرینی شهری استان تاکید کرد: پیگیری و اجرای طرح های مرتبط با بازآفرینی شهری باید متناسب با هر شهرستان و بر مبنای زیرساخت‌های مورد نیاز باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان ضمن تشریح طرح بازآفرینی محله همت آباد مبحث قابل تعمیم بودن این طرح برای نقاط دیگر از محلات هدف بازآفرینی شهری در سطح استان اصفهان مطرح و بررسی شد.  

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در این جلسه با تاکید بر تسریع درتدوین برنامه و الگوی واحد و منحصر به فرد برای بازآفرنین شهری هر شهرستان اذعان داشت: شاید تدوین یک طرح کلان برای سراسر شهرها چندان مفید نباشد و لازم است برای هر ناحیه دستورالعمل و برنامه مجزا داشته باشیم.  

وی بیان داشت: پس از مشخص شدن خطوط کلی و واحد می بایست افق هر مدل از لحاظ خدمات، زیربنایی، جمعیتی و مشارکتی تعریف شود.  

استاندار اصفهان با اشاره به الگوی خوب به کار رفته در بازآفرینی محله همت آباد دستورات لازم را در راستای ساماندهی بافت فرسوده هرند صادر کرد.  

 علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به طرح در نظر گرفته شده برای بازآفرینی محله همت آباد، که طرح تسهیلگری یا بعبارتی تسهیل امور از محل خودش بدون صرف هزینه است گفت: در این طرح عرصه تحت اختیار ساکنین این منطقه که از محلات مصوب بافت فرسوده محسوب می‌شود بصورت گروهی تجمیع شده و به بلوک‌های ۴ تا ۵ طبقه تبدیل می‌گردد. و اراضی باقیمانده جهت فراهم نمودن خدمات شهری بکار می‌روند.  

وی بیان داشت: این الگو موجب ایجاد فضای مناسب برای اسکان شهروندانی می شود که در همین منطقه سکونت داشته اند، لذا در ساماندهی هرند نیز به دنبال این هستیم که علاوه بر توسعه آن، مردم همان منطقه بتوانند در منازلی نوساز ساکن شوند.