شناسهٔ خبر: 112436 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد:

تردد بیش از ۱۷ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

پایانه مرزی بیله سوار مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در فصل بهار ۱۷ هزار و ۲۰۷ نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه از این تعداد هزار و ۴۷۱ نفر مسافر ایرانی و ۱۵ هزار و ۷۳۶ نفر نیز مسافر خارجی است گفت:مسافران ایرانی بصورت پیاده و مسافران خارجی نیز با اتوبوس از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند.

دبیرکمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه از این میزان تردد هزار و ۴۵۰ نفر مسافر ورودی ایرانی و ۷ هزار و ۴۳۰ نفر نیز مسافر ورودی خارجی است تصریح کرد:۲۱ نفر بصورت مسافر خروجی ایرانی و ۸ هزار و ۳۰۶ نفر نیز مسافر خروجی خارجی از این پایانه تردد داشته اند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل از افزایش ۴۷ درصدی تردد وسیله نقلیه در پایانه مرزی بیله سوار خبرداد و بیان کرد:در سه ماهه گذشته ۳۳ هزار و ۷۷۸ دستگاه وسیله نقلیه از این پایانه تردد نموده اند.

عضو شورای اداری استان اردبیل تردد ۳۳ هزار و ۳۲۹وسیله نقلیه کامیون،۴۳۶ وسیله نقلیه اتوبوس و ۱۳ وسیله نقلیه سواری را در سه ماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد:در تردد کامیون از پایانه مرزی بیله سوار نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۲۳ هزار دستگاه کامیون بود افزایش ۴۵ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل کامیون خروجی از این پایانه را ۱۴ هزار و ۱۱۳ دستگاه و کامیون های ورودی را نیز ۱۹ هزار و ۲۱۶ دستگاه برشمرد و خاطرنشان کرد:از ۴۳۶ دستگاه اتوبوس ورودی و خروجی از پایانه مرزی بیله سوار ۵۰ درصد ایرانی و ۵۰ درصد نیز آذری است.

وثوقی با اشاره به ورود ۹ دستگاه سواری گرجی از مرز، خروج  یک دستگاه سواری ترکیه و ۳ دستگاه سواری گرجی را از پایانه مرزی بیله سوار یادآور شد.

وی پایانه مرزی بیله سوار را جزوه ۵ پایانه برتر کشور عنوان کرد و افزود:جابجایی مسافر و کالا از این پایانه بصورت عادی و روان است و به همت تلاشگران در پایانه مرزی بیله سوار در همه بخش ها با رشد چشمگیری مواجه هستیم.