شناسهٔ خبر: 112442 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی پلدشت اعلام کرد؛

 افزایش چشمگیر تردد ناوگان حمل و نقل کالا از طریق پایانه مرزی پلدشت در سه ماهه اول سال جاری

پایانه مرزی پلدشت  مدیر پایانه مرزی پلدشت از افزایش چشمگیر تردد ناوگان حمل ‌و نقل کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از طریق پایانه مرزی پلدشت در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، محمد رضا دربندی مدیر پایانه مرزی پلدشت گفت:  در سه ماهه اول سال جاری مجموعا ۷۶۵۱ کامیون از طریق پایانه مرزی پلدشت تردد کردند که شامل ۷۷۶ کامیون حامل کالاهای وارداتی و ۶۸۷۵ کامیون حامل کالاهای صادراتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۷ هزار درصدی در تعداد کامیون های ورودی و افزایش بالغ بر ۱۴۲ درصدی در تعداد کامیون های خروجی بوده ایم.

دربندی ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری این پایانه مرزی میزبان ۷۲۸۱ مسافر بوده و این میزان تردد مسافر در حالیست که در مدت مشابه سال قبل به دلیل محدودیت های ناشی از بیماری کرونا تردد مسافرین از طریق این پایانه مرزی تقریبا صفر بوده است.

گفتنی است پایانه مرزی پلدشت از شاهراه‌های کم‌نظیر جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به بازارهای آسیای میانه از طریق آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که در ۴۷ کیلومتری غرب ماکو و در جوار رودخانه مرزی ارس قرار دارد و حدود ۴۰ سال از فعالیت رسمی آن می‌گذرد.