شناسهٔ خبر: 112461 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام؛

بیش از ۳۹ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند

مراسم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: از روز دوشنبه تردد انفرادی زائران به عتبات عالیات از مرز مهران آغاز شده و تاکنون ۳۹ هزار و ۹۱۱ نفر از مرز مهران تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( راهداری ایلام)؛سیدزاهدین چشمه خاور اظهار داشت: از روز سیزدهم تیرماه تا امروز، ۳۹ هزار و ۹۱۱ مسافر تبعه ایرانی و خارجی از طریق مرز بین المللی مهران(ورود و خروج) تردد کرده‌اند.

وی افزود: در این بازه زمانی(سیزدهم تیرماه تا شانزدهم) بیش از ۳ هزار و ۲۲۸ نفر اتباع ایرانی و ۱۱ هزار و ۷۴۶ نفر از اتباع خارجی از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند.

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت ۱۵ هزار و ۹۹۴ نفر ایرانی و ۸ هزار و ۹۴۳ نفر از اتباع خارجی از طریق مرز بین المللی مهران از کشور خارج شده اند.

چشمه خاور گفت: با توجه به شرکت زائران در مراسم عرفه،هم اکنون تردد زائران از مرز مهران به صورت انفردای با داشتن گذرنامه و کارت واکسن  برقرار است.

پیش بینی می شود که امسال بیش از پنج میلیون نفر از مردم ایران در اربعین حسینی شرکت کنند که حدود هفتاد درصد ترددها از مرز مهران انجام خواهد شد و شایسته است که مسئولان در فرصت باقیمانده هر چه سریع تر نسبت به تکمیل ضروریات برگزاری این آیین معنوی اقدام کنند.