شناسهٔ خبر: 112479 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

محرومیت افراد از برخی خدمات اجتماعی در صورت عدم ثبت نام در سامانه املاک و اسکان کشور

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از محرومیت افراد از برخی خدمات اجتماعی در صورت عدم ثبت نام در سامانه املاک و اسکان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، در خصوص اتصال سامانه املاک و اسکان کشور به پنجره خدمات دولت الکترونیک، گفت: سامانه املاک و اسکان کشور یکی از جامع‌ترین سامانه‌هایی است که در کشور به آن نیاز است. 

وی با بیان اینکه اطلاعات ۷۳ میلیون نفر موجود بوده که حدود ۱۱ میلیون کد پستی است، عنوان کرد: باید این سامانه هر چه سریعتر تکمیل شود، لذا در وزارت راه و شهرسازی تلاش‌های بسیاری در دست اجرا است تا این اتفاق رخ دهد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اخیراً نیز بخشنامه‌هایی صادر شده و قوانینی در مجلس شورای اسلامی تعیین شده است تا کسانی که به صورت خود اظهاری وارد سامانه نشوند، از برخی خدمات محروم شوند.

قاسمی افزود: هر نوع خدمات بانکی شامل بازگشایی حساب، دسته چک، شماره گذاری خودرو، گواهینامه و بسیاری از موضوعات که در قانون به صراحت به آن‌ها اشاره شده است، شامل افرادی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده‌اند، نخواهد شد.

وی با تاکید براینکه باید اطلاعات در سامانه ثبت شود و خوداظهاری صورت گیرد، گفت: این سامانه بسیار جامع است که می‌تواند ما را برای برنامه‌ریزی‌های متعدد یاری کند تا حتی به آمارگیری پنج ساله نفوس و مسکن در کشور نیاز نباشد؛ لذا امیدوارم این سامانه با همکاری مردم کشور به زودی آنگونه که باید آغاز به کار کند.

وزیر راه و شهرسازی از امکان ثبت نام متقاضیان جدید در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: در بررسی‌های اخیری که در خصوص ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن انجام شد، در شهرهایی که زمین بیش از تعداد ثبت نامی‌ها تامین شده است، اعلام کرده‌ایم مردم عزیز کشور در سامانه ثبت نام کنند.  لذا از همه هموطنان درخواست می‌کنم حتماً در این فرصت که سامانه بازگشایی شده است، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند؛ چرا که در این مناطق عنوان شده، زمین موجود است و امکان ساخت نیز وجود دارد.